Ga jij voor elke vraag die je stelt eerst de zoekfunctie gebruiken? Of neem jij genoeg met 'Staat jouw vraag hier wellicht al tussen?'?

Ik snap trouwens dat 'staat jouw vraag hier wellicht al tussen' niet helemaal. Soms wil ik een vraag stellen, en dan staan er 3 vragen die 0,0 met mijn vraag te maken hebben...en dan wordt mijn vraag wel verwijderd omdat een soortgelijke vraag al eens eerder is gesteld, had ik maar de zoekfunctie moeten gebruiken.
Dus spontaan een vraagstellen is strafbaar:)
Maar okee, ik wil wel de zoekfunctie gebruiken...alleen vaak krijg ik zo'n 1000 vragen waarvan er trefwoord dat ik gebruik ook voor gebruikt is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik probeer er aan te denken, meestal vraag ik ook iets impulsief zonder te kijken. Maar als ik wel kijk, verschijnen er soms zoveel vragen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee ik stel altijd een vraag waar ik zo maar tegen aangelopen ben ( figuurlijk dan...) Maar misschien heb ik nog te weinig ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet, net als bij Google, de juiste trefwoorden intoetsen om de vraag die eventueel al gesteld is, te vinden. Het is mij ook gebeurd dat ik een vraag stelde die al 'tig' keer gesteld zou zijn. Ik had hem nog niet gevonden en ook niet toen ik beter zocht in de 'gestelde vragen-lijst'. Het lijkt me dus niet alleen een opdracht voor de vragensteller om goed te zoeken maar ook voor GV zelf om te proberen direct aan te geven dat de vraag al gesteld is, door beter om te gaan met de combinatie van woorden die in de vraag zitten, zodat dat sneller gezien wordt.

Maar om op je vraag terug te komen. Ik zoek eerst goed of hij al gesteld is, met meerdere trefwoorden en niet
alleen bij de getipte look-a-likes maar echt bij de Zoek-functie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeker verstandig om eerst eens te kijken of de vraag al is gesteld. Het meest logisch is om het zoekvak te gebruiken, maar kijk ná het stellen van je vraag ook even naar de suggesties die onder je vraag worden getoond. Een dubbele vraag wordt doorgaans niet binnen enkele minuten verwijderd, dus je hebt genoeg tijd om de vraag zelf te verwijderen zonder strafpunten.

Bij nieuwe GV-ers, of als het een hele oude vraag betreft die min of meer gelijkwaardig is zullen de moderators niet altijd strafpunten aftrekken (als we daar aan denken, want standaard worden er altijd punten afgetrokken).

Heel soms kijken we bij een vraag die min of meer al eens is gesteld of er nieuwe inzichten worden gepost. Dat kan als de vorige vraag ouder is dan bijvoorbeeld 2 maanden. Maar als er alleen maar dezelfde antwoorden worden gekopieerd die al eens zijn gegeven wordt de vraag vaak alsnog verwijderd.

Je zou ook in Google kunnen zoeken. Als je op Gavanceerd zoeken klikt kan je ook de website opgeven waarin Google moet zoeken. Dat werkt heel goed. Google zou sowieso wel eens wat vaker gebruikt kunnen worden. Vaak kan je daar het antwoord direct in vinden. Goede Vraag is vooral leuk voor vragen waarop je het antwoord niet (zo snel) in Google kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wordt de vraag dan verwijderd? Het moet niet leuker worden.
Ik neem genoegen met 'Staat jou vraag hier wellicht al tussen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie richtlijnen: http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Ja, ik kijk ook altijd bij : "staat jouw vraag hier al tussen", tenminste meestal wel.
En als ik dat ook bij de antwoorden zou doen, dan zou mijn antwoord hier nu niet bij staan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist nog niet eens dat je vragen ook verwijderd konden worden...hahaha
Maar goed, het zal wel bij "staat hij er al tussen" blijven. Wel zo makkelijk