Waarom mogen er géén vragen worden gesteld die op het nieuws zijn gebaseerd?

Iemand die hier een fatsoenlijk antwoord op kan geven. Of is dit een pure willekeurige interpretatie van de regels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het precieze waarom kan ik je niet vertellen, daarom doe ik dit via een reactie, maar mij leek je vraag wel interessant toe, ik zou hem net openen om te kunnen kijken wat je er als toelichting bij had geschreven en toen bleek hij weg te zijn. Is er ook een reden gegeven voor verwijdering dan? Ik mag toch aannemen van wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een chatvraag die ik had moeten stellen op nujij.nl... En dit terwijl er dagelijks vragen bijna rechtstreeks vanaf nu.nl etc. komen op GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee eerlijk gezegd. Het lijkt wel alsof de regels continu aan verandering onderhevig zijn en dat die verandering dan ook niet even gemeld wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag over de 4 jarige gaat ook over het nieuws, die is niet verwijdert, staat zelfs als bron nu.nl bij, oeps misschien moet ie nu weg? Ik weet het niet maar wat geven ze als reden aan, ik heb het zelf nog niet gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees mijn reactie op mlodewijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jet: Je vraag ging over het nieuws maar was precies zo geformuleerd als ik aan geeft in onderstaand antwoord. Je vroeg er wel degelijk in naar kennis/feiten, ook als ik naar de antwoorden kijk. Ik hoop dat mijn antwoord iets verduidelijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hoppafood: daar wordt aan gewerkt, maar daar zou je beter het contactformulier voor kunnen gebruiken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som: Dit bedoel ik dus met absolute willekeur van het interpreteren van de richtlijnen!

Antwoorden (1)

Omdat ik voor wat betreft de laatst verwijderde nieuwsvraag toch al de bron was redeneer ik als volgt:

Vragen over een nieuwsbericht die gesteld worden in de vorm "in het nieuws staat .... ; wat vinden jullie hier van" is een chatvraag. De vraag op zich is niet oninteressant, maar vraagt om reacties op een nieuwsartikel. Een website bij uitstek om te reageren op het nieuws is de dienst http://www.nujij.nl/ dat is gekoppeld aan http://www.nu.nl . Hierin kan je direct reageren op een artikel.

Stel dat je een nieuwsbericht stelt in de vorm van:

"Ik lees net dat Michael Jackson is vermoord. Welke aanwijzingen zijn daar dan voor gevonden?"

Dan wordt het al een stuk lastiger om dit als chatvraag te zien. Je vraagt dan namelijk naar een antwoord op een vraag.

De scheidingslijn hiertussen is dun. Daarom heeft iedereen het recht een reactie te sturen op een vraag die is verwijderd. De beheerders van deze website kijken er dan naar en beslissen of de vraag moet worden teruggezet, of de regels moeten worden verduidelijkt en/of de moderator een reactie moet krijgen met tips.

Ik begreep van de beheerders dat de richtlijnen binnenkort worden verduidelijkt. Dat geeft zowel voor de vraagsteller als de moderator een veel beter middel om vragen objectief te beoordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was of dat het aannemelijk was. Niet of dat het een feit was. En op de vraag of het aannemelijk is wek ik de indruk dat ik erg nieuwsgierig ben naar de daadwerkelijke feiten! En geef dan ook even antwoord op het feit waarom een vraag van nu.nl over een sexueel actief 4 jarig jochie wel kan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk: Wat is hier duidelijk aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@starbless: Nogmaals, het is mijn beslissing. Als die onjuist is gebruik je het contactformulier en niet het stellen van een vraag, antwoord of reactie. Voor vragen die onterecht zijn blijven staan gebruik je de misbruik link. Ik heb geen melding van je ontvangen over de vraag van Jet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som: Dit doe je niet met de 'meld misbruik' link, maar met de 'contact button' boven in je beeldscherm. Want contact zoeken met de beheerders via de 'meld misbruik' link werkt namelijk niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless, ik vind dat hij duidelijk uitlegt waarom de ene vraag wel en de andere vraag niet zou kunnen in de algemene zin. Dat het aan de andere kant ook wel weer voor interpretatie vatbaar is klopt natuurlijk ook, ik zou in jouw geval dan ook zeker niet aarzelen om bezwaar te maken tegen het verwijderen, nogmaals het leek mij een interessante vraag toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mij duidelijk nu, het is inderdaad, en ook ik maak mij daar wel schuldig aan dat GV wordt gebruikt voor discussies en niet als pure antwoordsite. Toch vind ik dat wel heerlijk af en toe, maar dan in de reacties en niet in het antwoord. Om maar terug te komen op mijn vraag, de vraag die ik stelde was: hoe kan een 4 jarige sexuele handelingen verrichten? en niet wat vinden jullie ervan. Maar het zal altijd wel een punt van discussie blijven, en ik begrijp dat het vervelend is als je een vraag wilt stellen en die wordt verwijdert, en voor de Moderatoren: mensen zijn boos/teleurgesteld als hun vraag wordt verwijdert, een goeie uitleg van het waarom maakt het misschien iets makkelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jet, daarom zetten de moderatoren er een reactie bij als een vraag wordt verwijderd (alleen met verplaatsen kan dat niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som: De reactie "Een forum waarop je kunt reageren op nieuwsberichten is http://nujij.nl" is inderdaad nietszeggend!