Wat vinden jullie ervan dat er best jonge kinderen actief deelnemen aan GV?

Soms stellen kinderen hele mooie vragen over doodgaan of over oorlog, maar de antwoorden zijn vaak op volwassen niveau.
Logisch, want niet iederen checkt altijd van wie de vraag komt.
Ik lees af en toe wel eens antwoorden die door een jong kind best als schokkend kunnen worden ervaren.
Moet GV daar iets mee, moeten WIJ daar iets mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar is niets mis mee. Over het algemeen is het een hele nette site, met nette antwoorden. Deze site is bedoeld om antwoorden te krijgen op vragen die je hebt. Maar GV zou misschien een aparte site kunnen beginnen voor jonge kinderen. En deze promoten op sites speciaal voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en bondig, met een extra tip om over na te denken.
Dank je wel.

Andere antwoorden (10)

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Ongeacht leeftijd, we kunnen zo veel van elkaar leren, meer van elkaar begrijpen, ongeacht leeftijd.
Een jong kind kan een oude ziel zijn met de nodige wijsheden en inzichten.
Daarentegen kan een op leeftijd zijnde GVér een jonge ziel zijn die op dit forum ook weer iets erbij kan leren.

Ieder is de leraar en de student, ongeacht leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zielig antwoord! We zijn iets meer duidelijkheid gewend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja met meer diepgang enzo, dit kan het antwoord van een kind zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets zegt mij, dat er zéér spoedig IEMAND van de site afgegooid gaat worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer dat je geen plusjes kunt geven op reakties, anders had er drie stuks geplust hier..............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lame -1
De ouders van die kinderen laten die op eigen verantwoording toe vind ik.

Het niet voor niets dat een kind van onder de 16 eigenlijk niet zonder toestemming van de ouders mee mag doen aan fora en dergelijke.

Ik vind niet dat wij ons aan moeten passen aan jeugdige bezoekers, in zoverre dat er geen dingen moeten plaatsvinden op GV die over het algemeen niet kunnen. Als er echter bijvoorbeeld wel eens een vraag voorbijkomt met seks als onderwerp, dan moet dat naar mijn mening gewoon kunnen, mits deze natuurlijk verder aan de regels voldoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het een idee een zelfde soort site op te richten voor kinderen, net zoals het journaal van het jeugdjournaal wordt onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd p
De eerste keer dat ik dit merkte, was bij een antwoord van een mod, dat zijn 12-jarige dochter regelmatig op GV zat. Ik had er voordien niet bij stilgestaan.
Soms zullen er onderwerpen en vragen voorbij komen, waar ze misschien niet de volle draagkracht qua leed, verdriet, wanhoop van kunnen inschatten.
Maar de toon van de antwoorden, de zorgvuldigheid waarmee we met elkaar omgaan, de best subtiele humor, en vooral ook het goede taalgebruik maakt, dat het voor een kind een heel goede site is, denk ik.
Als je "ons" vergelijkt met een willekeurige tv-uitzending waar meningen gegeven worden, of belevenissen of ervaringen verteld, dan vind ik ons van hoog gehalte.
En ook zij kunnen tenslotte doorscrollen, als de vraag niet in de interessewereld past. De veelzijdigheid van de vragen maakt, dat je bewuster in het alledaagse leven staat, en dat is voor iedereen een verrijking!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja als je je daar toe geroepen voelt dan kun je op zo een moment er wel wat van zeggen. overigens als je ziet wat het internet zoal te bieden heeft valt deze site nog onder "zeer gematigd" en ondanks de schokkende antwoorden die weleens voorkomen is het over het algemeen wel een soort van intellectuele verrijking en ook komen er actuele kwesties aanbod. net zoals sommige kinderen boekenwurmen, gamers of actieve sporters zullen zijn, zullen sommige zich wel aangesproken voelen tot deze site. (p.s. toen ik een jaar of dertien was zat ik die "face of death" filmpjes te kijken en bezocht hun site. erg schokkend, maar ja nieuwsgierigheid he)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je merkt dat de vraag van een kind komt kan je met je antwoord misschien iets makkelijkere zinnen spreken.
uitleg langer ofzo. maar vind niet dat we er nou speciaal op moeten letten. de jeugd is zo achterlijk nog niet ;-)

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zo lang de antwoorden en reacties maar beschaafd en 'legaal' blijven is er niks aan de hand.
Kinderen leren van de antwoorden/reacties. Je kan ze in vereenvoudigd taalgebruik beantwoorden, maar 't is de vraag of ze dan méér leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zou het niet zo'n gek idee zijn als de kinderen een extra icoontje bij hun naam krijgen ofzo. En diegenen die niet echt aangeven hoe oud ze zijn, maar 'valsspelen' die hebben het er zelf naar gemaakt als ze volwassen antwoorden krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vraag en elk antwoord op GV is er één vanuit eigen inzicht en ervaring en allen hebben een waarde, velen een toegevoegde waarde.

Wanneer een relatief jong kind 'volwassen' vragen stelt, betekent het dat hij/zij ermee bezig is of nieuwsgierig naar is. Iets wat bij de ontwikkeling hoort en waar een site als GV een waardevolle bijdrage kan leveren. Door de veelzijdigheid van antwoorden en vragen, maar niet in de laatste plaats door respect voor elkaar en een hoog communicatiegehalte.