Waarom stellen we onze vraag op g.v?

We kunnen toch met het grootste gemak onze vragen opzoeken op internet en hebben met één druk op de knop het antwoord?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze vraag had je via Google het antwoord vast niet gevonden ;-)

Het beste antwoord

Omdat het gewoon een leuk spelletje is. Bovendien kom ik niet eens zozeer om vragen te stellen maar vooral om te kijken of ik antwoorden kan bedenken of vinden.
Het is dan wel geen echt forum, maar dat geeft het tot mijn verrassing ook wel weer iets extra's ; de druk is niet zo hoog steeds actief of online te blijven, het is leuk zolang het leuk is, en de samenstelling is veel diverser dan op welk forum dan ook, juist omdat er niet één onderwer, thema of onteressegebied is. En zonder mensen die de meest creatieve, aparte, interessante of prikkelende vragen zouden stellen, was er natuurlijk weinig aan hier. Zelfs als er af en toe een onzinvraag tussendoor komt.

Overigens is op lang niet alle vragen die hier langs komen een eenvoudig te vinden antwoord ; vaak gaat het om ethische en filosofische vraagstukken waarbij je over en weer veel van elkaar kunt leren. Mijns inziens zijn het juist deze vragen die GV zo leuk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Het is leuk om te zien hoe anderen over het onderwerp denken. en verschillende antwoorden te zien.
dat vind ik tenminste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel voor de gezelligheid en te zien hoe een ieder antwoord op de vragen. Althans, voor mij is het zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je het antwoord op mijn vraag van vandaag dan even willen opzoeken voor me?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele goeie Antwoordman. Van mij +1.
Niet op alles geeft internet een antwoord, zeker niet bij persoonlijke meningsvragen. Een druk op de knop via GV is toch ook leuker en gezelliger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zoeken de strijd op, zorgen voor ongenoegen en humor.
Willen het beter weten. Blijven zonodig doordrammen.
Of blijven het ontkennen tot de laatste letter.
Maar ook omdat op internet niet alle antwoorden te vinden zijn, of zelfs onjuist zijn!
En waarom de makkelijke weg van het internet als het zo toch veel leuker is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad :-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of worden vrienden+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk gezegd! +1
Dit is toch ook internet en dus een plek om antwoorden op je vragen te vinden ;) ? Verder kan ik niet altijd antwoorden vinden op mijn vragen elders op het web, zoals bijvoorbeeld mijn vraag over zakken in babybroekjes. Ik houd zelf niet enorm van opinie- en meningsvragen omdat die vaak een discussie teweeg brengen waarbij ik GV, of forums in het algemeen, daar niet het juiste middel voor vind; vragen van die orde zal ik dan ook niet snel stellen of beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verschillende soorten van antwoorden zijn heel erg leuk, de eventuele reacties daarop ook weer.
Anders dan bij het googlen van je antwoord is het wat persoonlijker en worden er nog leuke interpretaties aan toegevoegd.
Soms komt er duidelijk een antwoord van iemand die zeer "terzakekundig" is of wat duidelijk zijn of haar vakgebied is.
Dat alles bijelkaar maakt het heel leuk, vind ik.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je op google op trefwood zoekt bijv. en hier word je vraag lekker lui beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn tal van vragen die je niet zomaar even op het internet kan opzoeken. Ik denk dat goeievraag de perfecte plaats is voor vragen die je niet 1,2,3 op het internet kan vinden. De vraag gaat dus uit van de foute assumptie dat alle vragen die hier worden gesteld te vinden zijn op het internet. Neem bijvoorbeeld deze vraag knap als je hier het antwoord op kan googlen. Er zullen vast wel gebruikers zijn die zelf het antwoord niet willen opzoeken. Maar ik denk dat er toch wel veel vragen zijn waar je niet zo gemamelijk het antwoord op hebt gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op goedevraag.nl is het leuker, want je komt ook vragen tegen waarvan je denkt: Hé, dat heb ik ook altijd al willen weten (maar dat was je dan vergeten en dat was je dus niet gaan opzoeken). Ook zijn sommige antwoorden lastig te vinden, heb je een persoonlijke mening nodig of zoek je een reden voor iets, zoals jij nu veel redenen krijgt door jouw vraag. Het kan ook zijn dat je geen zin hebt om het op te zoeken of dat je niet zo goed weet waar. Ten slotte heb je kans dat hier mensen zijn die ergens meer vanaf weten en je meer kunnen vertellen dan wat er op internet staat, want hoe weet je nou of het allemaal betrouwbaar en up-to-date is wat er op internet staat (meestal)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je googled of bingt dan moet je vaak door een bij aan websites van bedrijven worstelen en krijg je 25 miljoen hits.
Bovendien vind ik deze site heel gezellig, net een discussiegroep. Je geeft wat je over een onderwerp weet en leert van anderen. Sommigen ga ik echt opzoeken omdat ik hun antwoord bijna altijd waardevol of leuk vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon omdat het leuker is om je vragen hier te stellen en enige vorm van menselijk contact te vinden dan alles uit wikipedia te halen. Is saai en onmenselijk. Bovendien kun je hier nogal een flink aan het lachen gemaakt worden. Is me nog nooit gebeurd tijdens het wikipedia-en
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het puur en alleen omdat ik benieuwd ben naar andere meningen. Zo krijg ik een beetje beeld van verschillende kanten en kan ik op die manier vaak een wat betere beslissing maken. En natuurlijk is dit ook een stuk gezelliger dan wanneer je het op google op zoekt. Want als het haast heeft zoeken we het wel op google op. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom stel je deze vraag op g.v. ipv op internet?
ik heb het antwoord opdeze vraag aan jou proberen te vinden op internet maar kon het niet vinden dus daarom maar op g.v.