Wilde kippen achtergelaten in Rotterdam, wat nu?

Op de Schuttevaerweg (bij 93) in Rotterdam zijn 2 panden gesloopt van een scoutinggroep en een kaapverdische vereniging. De laatste hebben altijd kippen/hanen gehouden en gevoerd. De dieren lopen altijd los over de terreinen en de weg. Nu de vereniging weg is worden de dieren ook niet meer bijgevoerd. In de zomer is dat misschien niet zo'n probleem maar voor de komende winter vrees ik het ergste.
Wat zou hier aan te doen zijn? Ze zijn moeilijk te vangen.
De Landelijke Inspectie voor Dieren, de Gemeente Rotterdam, de Dierenbescherming en de Vogelklas Karel Schot kunnen er niets aan doen. De dieren worden volgens LID en Dierenbescherming niet mishandeld, volgens de Gemeente Rotterdam kunnen zij wat doen op het moment dat de dieren overlast geven of ongelukken veroorzaken en de Vogelklas Karel Schot werkt alleen met gewonde en zieke vogels maar geen kippen.
Ik zie de toekomst van deze dieren somber in als er geen actie ondernomen wordt.

Wie heeft een goed idee om deze dieren te helpen? In totaal gaat het om zo'n 100 dieren.

Alvast bedankt!
Leny

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik ken de omstandigheden daar niet, maar als er groen in de omgeving is, en tuinen, zullen de kippen het waarschijnlijk prima gaan redden.
als dat niet zo is (soort kaal bedrijventerrein), wordt het moeilijk.
vangen (met vangkooien) is het probleem niet, maar wat moet je er daarna mee?
je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is het:
http://tinyurl.com/ml2hu9
In Streetview zie je zelfs kippen rondscharrelen, fantastisch!

Antwoorden (6)

Is het niets voor een kinderboerderij in de buurt,misschien willen die er wel wat hebben en zijn er zo weer een paar gered.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Kippen kun je het beste in de krant zetten zodat iedereen een kan meenemen, desnoods tip je ze voor een actie met lekker dier of laat je een restaurant komen die voor iedereen in de buurt een lekkere kip met aardappels en volkstuingroenten uit de buurt een lekkere maaltijd voorbereid ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef en duimpje voor de eerste regel, goed idee.+1
Ik denk dat er niets anders op zit dan er zo veel mogelijk te vangen. Als je veel tijd hebt kun je er elke dag heen gaan om ze te voeren. Zo win je hun vertrouwen en zullen ze tammer worden. Over een tijdje kun je dan een poging doen ze te vangen. Dat zal niet één keer lukken, maar met wat geduld moet je er veel kunnen oppikken. Probeer bij de dierenambulance of de dierenbescherming enkele vangkooien te lenen.

Blijft de vraag waar je ze daarna laat. Misschien een kinderboerderij, vogelopvang, dierenambulance...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd waar laat je ze, je raakt ze aan de straatstenen nog niet kwijt...
ambu vervoert alleen.
vogelopvang is voor gewonde/zieke dieren.
kinderboerderijen zitten er ook niet om te springen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was laatst bij de dierenambulance Nijmegen. Die hebben een groot aantal dieren, van waterschildpadden tot duiven, in opvang.
Met de hele buurt er zo vel mogelijk proberen te vangen en een grote bbq organiseren!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kan ontdekken waar ze slapen. Dan heb je ze zo te pakken. Ze zien namelijk niks in het donker.
Hoog in de boom en in een prikkelstruik wordt het wel wat moeilijker.

Hoe zit het dan met die verenigingen zijn die opgeheven?
Als je gaat verhuizen neem je toch alles mee.

De Kranten zou ik in ieder geval berichten. Dan weten meer mensen ervan. Desnoods bij hart voor nederland of vijf in het land. o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker laten zitten die beestjes. het is hun thuis en waarschijnlijk hebben ze het er prima naar hun zin. wel moeten ze gevoerd worden natuurlijk. misschien zijn er vrijwilligers te vinden? probeer het eens bij het buurthuis of bij de buurtvereniging.
anneke