Is het antwoord: "Dat moet je even in de winkel vragen/aan een expert vragen" hier gewenst?

Ik begin altijd een beetje te koken als ik zo'n antwoord zie maar ik zie het zo vaak dat ik me af begin te vragen of het niet gewoon mag? De richtlijnen verbieden het ook niet echt.

Een antwoord als, daar moet je echt even mee naar de dokter gaan kan naar gelang het onderwerp terecht zijn maar met technische vragen zie je nog al eens dat mensen gelijk naar een winkel gaan verwijzen, die natuurlijk ook nog eens een commercieel belang hebben bij een probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
alleen als antwoord; hup naar de dokter, of: hup naar de dierenarts, daar word ik ook flauw van hoor.
goeie vraag.
Kimath
12 jaar geleden
Ik plaats dergelijke dingen altijd als reactie, ik vind het zelf niet echt een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath Daar ben ik het helemaal mee eens. Geef zelf ook vaak alleen antwoord als ik er zeker van ben dat het een goed antwoord is. Dan maar niet zoveel punten en een hoog niveau. Van die mensen die antwoorden om de punten daar wordt ik niet goed van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je begint te koken zou ik toch adviseren even naar je huisarts te gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwakzalvertje, je wint helemaal geen punten door verboden antwoorden of antwoorden die geen antwoorden zijn de geven op een vraag.
Want telkens als iemand je antwoord meld en een Moderator vindt dit een goede reden om hem te verwijderen,
gaan er 5 puntjes af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh dan valt het me nog mee hoeveel punten ik al verzameld heb!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet je wat ik nog irritanter vind? Dat er eerst een heel technisch /medisch verhaal komt waarvan je denk, ja dat is goed geantwoord, maar dan kijk je verder beneden naar de bron, blijkt de tekst geheel gekopieerd van de site van de bron!!!!! Doe dan bij de reacties alleen de link geven!!! Of anders vertel in je eigen woorden wat je gelezen hebt op de site van de bron, dan heb je ook echt gelezen wat er op die site staat!
Rieneke1
12 jaar geleden
idd wicca, en de overtreffende trap daarvan is het wanneer zo'n geplakte lap tekst nog niet eens een antwoord is.

Het beste antwoord

nee, dat is hier niet gewenst.
in de richtlijnen staat duidelijk dat een antwoord een *direct* antwoord moet zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. De richtlijnen worden precies op die manier geinterpreteerd. Ook bij medische vragen is een antwoord: "ga naar de dokter" ook geen antwoord op de vraag. Als toevoeging kan je dit of de voorbeelden van MrTomaat best gebruiken. Een antwoord mag ook niet alleen een link zijn naar wikipedia of Google. Je zult altijd een korte samenvatting moeten geven, desnoods door de juiste tekst in de bron te kopiëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meen je dat Som? Dat zou mss wel mogen volgens de regels, maar ik vind het heel irritant als dat gebeurt. Ik wadeer het velen malen meer als je in je eigen woorden omschrijft wat er op de link staat en dan in de bron een link verteld. Ik zal dus zelf nooit een gekopieerde tekst met een link belonen met +jes. Dit zou best een goede nieuwe regel zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een antwoord in eigen woorden is vaak wel beter. Ik probeer zelf ook een eigen antwoord te formuleren en als ik iets quote dan geef ik dat aan als quote. Er staat echter nergens in de richtlijnen dat je een stukje tekst niet mag kopieren. En je mag het beste antwoord met een plus belonen.

Andere antwoorden (2)

Nee, want dat is geen antwoord maar een reactie. In de richtlijnen staat dat je je best dient te doen om daadwerkelijk antwoord te geven op de gestelde vraag. Een verwijzing naar een expert zonder verder een suggestie te doen wat het zou kunnen zijn voldoet daarom niet aan de voorwaarden.
Amadea
12 jaar geleden
Dit is helemaal geen antwoord, maar raad om een antwoord te krijgen.
Het is dus niet gewenst om dit tussen de antwoorden te plaatsen, want het hoort thuis bij de reacties.

Als je weer zo'n antwoord ziet kun je beter meteen melden aan een Moderator dat dit thuishoort bij de reacties.