Hoe lang kan je reageren op een vraag?

Ik zie vandaag in mijn mail dat een vraag nieuw binnen is, als ik wil antwoorden is hij al gesloten. Gaat over de vraag over rijpe peren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, sommige mensen sluiten echt belachelijk snel een vraag. Soms heb je niet eens een hele of zelfs maar halve dag om te reageren. Ook vervelend, wat mij vandaag overkwam, is dat iemand een vraag stelde die best een interessante discussie had kunnen opleveren, waarop op het tweede (en als 'juist' gekozen ...aaagh!) antwoord kwam dat minimaal nog een openbaar antwoord/reactie VEREISTE om fatsoenlijk door de beugel te kunnen.

Maarja, vraag dicht, reactiemogelijkheid weg, mogelijk tot nuanceren van antwoord weg....Dat is zo frustrerend, maar je kunt er helaas niks tegen ondernemen. Ja, vragen of de hele vraag verwijderd kan worden en dan maar hopen dat de mods ook zien dat de info zo beter niet kan blijven staan, maarja, in dit geval blijven ook de meest discutabele antwoorden staan, en dan heb je het nakijken. Schouders ophalen dan maar, meer kun je niet doen.

Gelukkig begrijpen de meeste vaste GVérs wel dat twee uur voor een niet-eensluidende vraag (waarop dus niet met ja, nee of een linkje te antwoorden is) echt te kort is, zelfs voor mensen die al geantwoord hebben maar nu niet meer op de reacties op hun eigen vragen kunnen regeren en zich dus niet meer kunnen 'verweren'; ergernis nummer 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De vraagsteller bepaalt hoelang een vraag openstaat. Is het gewenste antwoord binnen, dan kan hij/zij ervoor kiezen de vraag te sluiten, dit kan al na 1 uur. In de regel blijven vragen gemiddeld 5 tot 7 dagen openstaan, maar dit is dus geen vereiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kan je 7 dagen reageren, tenzij de vraagsteller de vraag eerder sluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan bij een vraag stellen kiezen voor 7 of 10-11 dagen geloof ik, daarna moet je hem sluiten en ontvang je de punten die er eerst afgegaan zijn weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrij simpel je kan blijven reageren tot dat de vraag gesloten is. De vraagsteller bepaald zelf hoe lang de vraag open blijft. Sommige vragen staan een paar uur open en andere een week en een enkeling zelfs langer. Kortom tot de vraag gesloten is.