Sommige mensen willen anoniem hun vragen stellen dan maken ze een nieuw account en vragen de vraag daarop mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me er wel wat bij indenken dat je niet teveel van jezelf wil vrijgeven qua privacy en dat daarom de mensen met een andere anonieme account een discrete vraag willen stellen.
itsme
12 jaar geleden
Iedereen is hier al anoniem, behalve als men zelf de naam bekend maakt die bij het account hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog, de rest van je GV leven weten mensen het wel. Een anoniem knop zou leuk zijn.

Het beste antwoord

Nee, het is niet de bedoeling dat je meer dan een account aanmaakt.

Richtlijnen:
•Gebruikers die vanaf dezelfde internetaansluiting werken mogen elkaars vragen niet beantwoorden en elkaar geen punten geven. Misbruik kan leiden tot opheffing van het account.

•Het is niet toegestaan meer dan één gebruikersaccount per persoon te openen.

http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen

Het is trouwens ook onzin.
Als je met een nickname een account hebt
en niet al te veel prive informatie over jezelf geeft
dan ben je toch al anoniem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met een nickname bouw je een status/reputatie met b.v. serieuze antwoorden/vragen op en niet te vergeten punten. Je wilt dan niet altijd dat een te persoonlijke vraag aan die nickname gekoppeld kan worden.

Andere antwoorden (6)

Ik denk niet dat je dit tegen kan gaan, mag best lijkt mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Je mag op deze website maar één account hebben.
AWM
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HUH??? 3 minnen???????????
+ dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een + want je mag één account hebben en meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, maar is dit te controleren AWM?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kunnen moderatoren dat controleren.
Die zien toch o.a. IP adressen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar familie heeft toch ook hetzelfde ip adres. Buren delen soms ook de internetverbinding. Het is echt niet te controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CuriousOne Ja dat is waar,ik vraag me dan ook af hoe en wat Goeie vraag hiermee doet.
Ik heb een tijdje geleden mijn oude account met mijn eigen naam weggegooid en vervangen door een ander account, met als reden dat ik nu eerlijker kan antwoorden op vragen. Stel je toch voor dat alle antwoorden met jouw naam ineens op google zouden verschijnen. Ik zou daar niet vrolijk van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kies er juist voor altijd met mijn eigen naam te antwoorden, ik sta achter wat ik zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Nienke, berouw komt na de zonde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eknein: maar je oude account opheffen en een nieuwe aanmaken is geen enkel probleem - je mag er alleen niet twee tegelijk hebben.
Bedoel je een 2de account maken, het oude account wegdoen en een nieuwe maken of je allereerste account maken?

Nee, je mag geen 2de account maken. De oude vervangen mag wel, en je eerste maken zeker.

Laten we eens kijken naar wat de richtlijnen zeggen:

'Het is niet toegestaan meer dan één gebruikersaccount per persoon te openen.'

Meer staat er niet over accounts, en bij veelgestelde vragen staat er niet tussen dat je je oude account niet mag verwijderen en vervangen door een ander, en ook niet dat je niet je eerste account mag maken.

Logisch gezien is je eerste account maken natuurlijk toegestaan, en je account vervangen door een nieuwe ook, want het helpt je niet aan meer punten, brengt niemand in verwarring en is niet lastig of gemeen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je je vraag anoniem wilt stellen en geen account wilt vervangen, kun je je vraag een beetje veranderen, bijvoorbeeld:

Je hebt een probleem, maar schaamt je ervoor.
Dan zeg je dat je vriend dat probleem heeft, en niemand kan je beledigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat je via je gebruikersnaam op GoeieVraag zet is gemakkelijk terug te vinden als je op de gebruikersnaam googled, als je dus simpel je echte naam gebruikt als gebruikersnaam of anderszins zodat het gemakkelijk te linken is naar je eigen naam kan iedereen dus meelezen op googled wat jou zowat bezighoudt. Iedereen moet dus maar zelf bepalen wat hij doet,de eigen naam gebruiken of een alias gebruiken voor de moeilijke vragen waarvan je liever niet hebt dat heel Nederland weet dat jij met een specifieke vraag zit die je liever niet onder je eigen naam stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand houd je tegen en het is logisch dat iemand wel eens een anonieme vraag wil stellen. Let echter op, de moderators beschikken informatie over de herkomst van de vragen steller, zodat een anonieme en een niet anonieme die van af dezelfde aansluiting werken, aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Dus zo anoniem is het ook weer niet, tenzij je op een andere locatie met een andere pc jezelf aanmeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er word ook gezegt: "Een nickname is al anoniem"
Maar dat is geen reden om toch een anoniem account te willen, n.l.:
Ook met een nickname bouw je een status/reputatie met b.v. serieuze antwoorden/vragen op en niet te vergeten punten. Je wilt dan niet altijd dat een te persoonlijke vraag aan die nickname gekoppeld kan worden.