Hoe privé zijn de privé-berichten binnen GV?

Kunnen deze pb's gelezen worden door beheerders en/of moderators binnen gv?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wonderlijk. Bij mij kwam vandaag precies dezelfde vraag op.

Het beste antwoord

Moderators sowieso niet. Administrators wel, áls de systeembeheerder dat zo heeft ingesteld. De systeembeheerder kan de berichten wel lezen - zelfs als de berichten versleuteld zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder moet je er vanuit gaan dat hackers, malware en geheime diensten letterlijk alles kunnen lezen wat je op een PC schrijft. Als je een beetje paranoïde bent, gebruik je een proxy op een proxy in een land waar politie niks aan cybercriminaliteit doet en gebruik je alleen Linux.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of de moderatoren ze kunnen lezen, kan ik niet zeggen - dat moet een moderator maar beantwoorden.

De beheerders kunnen je berichten lezen. Jij kunt ze immers ook na een tijd nog lezen; dat betekent dat ze in een gegevensbank staan opgeslagen. De beheerder kan de hele inhoud van de gegevensbank lezen, dus ook alle PB's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohja hoe dan. ik beheer een forum kan het daar ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan alleen als jij beheerder bent in de zin van systeembeheerder. Meestal zijn mensen die een forum beheren, "slechts" beheerders in de zin van moderator. Die mensen kunnen veel, maar niet alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben jij alleen maar admin op een elders gehost forum, Bailey. Een gratis forum oid. Elke admindie zijn eigen (meestal)MySQL-database beheert, kan dat gewoon probleemloos.
De PB s kunnen niet door de moderators gelezen worden.
Of dit ook geldt voor de beheerders, weet ik niet maar het lijkt mij wel aannemelijk dat een dergelijk systeem zou kunnen worden ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een privé bericht is hopelijk privé anders heette het niet zo. Beider Email adres is bekend,dus is het een kwestie van doorverbinden lijkt me,zonder dat er een moderator aan te pas komt of inzicht heeft in het bericht. Althans dat hoop ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke Admin (niet elke moderator) die zijn eigen database beheert, dus met zijn eigen domein en niet met een gratis forumpje dat ergens wordt gehost, zoals yourbb of forum2go oid, kan PB's lezen, en erg moeilijk is dat niet. Kind kan de plas doen.
In de regel zullen ze echter de moeite niet nemen, en het MAG natuurlijk ook niet zomaar, enkele (juridische) uitzonderingen daargelaten. Maar hele gevaarlijke informatie of gevoelige informatie kun je iets beter via mail en nog beter rechtstreeks doen.

Overigens merk je in een geval van een forumoorlog of -rel snel genoeg hoe geheim pb's zijn.....vooral als je medestanders probeert te werven voor nader overleg naar een andere lokatie via PB....
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste begrijp ik niet. Is het hier niet gewoon de ontvanger van een PB die het bericht verder heeft verspreid? De zwakke punten van een privéverbinding zijn de beide eindpunten - lees: de zender en de ontvanger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, probeer maar eens goed te roddelen over het beheer, dat dar uit 5 man bestond......iedere keer als we elkaar probeerden een link te sturen naar een overleg-forumpje, werd de link vervangen door een link naar Weerwoord zelf. Handmatig. Je kunt PB's in de database namelijk niet alleen LEZEN, maar ook nog veranderen en verwijderen. Zelf heb ik problemen gehad met een ex-beheerder (eruit geflikkerd omdat hij PB's bleek te lezen en dus voor ons onbetrouwbaar was geworden) die nog wel de gegevens van de MySQL had (die niet veranderd konden worden bij dat achterlijke Worldstream - waar we nu natuurlijk weg zijn) en die hele PB-wisselingen en zelfs mails (waar ik niet bij kon, maar ik ben nu eenmaal geen php-programmeur; hij wel) over mensen doorstuurde naar de betreffende personen. Herinner me d'r maar niet aan...... Zelfs chatsessies in verborgen kamers konden we als admins gewoon lezen als we wilden.......Natuurlijk blijf je daar af en doe je dat niet, maar blijkbaar is dat niet voor iedereen even natuurlijk.
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 marleen, hou op schei uit...gaat idd soms zoals je zegt :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik word er zelf ook niet meer echt vrolijk van als ik er aan denk....