waarom hebben ze van goeievraag.nl een soort van spel gemaakt?

je kan level-up gaan, bij de eerste level kan je maar zoveel vragen stellen... bij zoveel punten ga je level up.. er worden vragen toegevoegd, en verwijderd (als ze niet aan de richtlijnen toebehoren).

waarom kan je niet gewoon een vraag stellen, wanneer je wilt, hoeveel je wilt enzo... waarom moet het een soort van spelletje zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De punten en medailles zijn een vorm van Gamification. Dat is het maken tot een spel van iets, om gebruikers te motiveren om mee te participeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is om spammers en trolls te weren, anders zou een spammer 100 keer dezelfde vraag kunnen stellen of allemaal onzin antwoorden geven. Dat is allemaal veel extra werk voor de moderators.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
dat je niet alles altijd kan vragen, komt omdat gv een kennisvermeerderende site wil zijn.
om te voorkomen dat de site ontaard in een chatforum, worden de richtlijnen streng gehanteerd.

gv voegt spelelementen, zoals de punten, medailles enz toe, omdat dat de bereidheid van mensen om serieus mee in doen kan vergroten.

Toegevoegd na 48 seconden:
mee TE doen, sorry.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Er zijn al genoeg fora waar je eindeloos vragen kunt stellen.
Voor ieder onderwerp is er wel een forum: honden, katten, seinpalen, fotografie, jonge ouders,
pubers, allerlei ziekten, etc.etc.

Er zijn ook al genoeg klets- en chatsites waar je vragen kunt stellen, wanneer je wilt, hoeveel je wilt enzo...
Wat je maar wilt.
Zoals http://frontpage.fok.nl/

GV wil een kennissite zijn. Ter kennisvermeerdering.
Serieuze vragen en dito antwoorden.
Ik zat hier al een hele tijd voordat ik door had,
dat er die levels en punten en medailles waren.
En ik zit hier nog steeds omdat ik er vooral veel van leer.
Maar die punten enzo, dat maakt het inderdaad wel wat leuker, grappiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles wat de andere zeggen is waar, maar als je hier op deze site zou zitten om een vraag in te voeren, en iedereen kwam alleen maal hier om dit te doen, dan zou niemand meer antwoorden en ja dan raakt de site buiten gebruik omdat je toch geen antwoord krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je er een soort spel van maakt is het leuker, want allen vragen stellen en antwoorden geven word gewoon saai uiteindelijk. en als je alles mag vragen, word er ook weleens een erge vraag gesteld, en als iemand daar dan een antwoord op geeft loopt diegene mischien wel gevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super cool
Dan krijgen de mensen veel sneller antwoord. Want daar kunnen ze punten mij verdienen!!