hoe is deze onzettende leuke site onstaan??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
zo ontzettend vind ik deze site niet ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het leuk om te zien wat iedereen bezig houdt en dat je er ook nog eens op kan reageren,Als je het niet leuk vindt waarom doe je hier dan aan mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je beter contact opnemen met een moderator.
Die zal je wel alles kunnen vertellen.
Rieneke1
14 jaar geleden
dank voor de uitleg suus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahhaha nou ja ontzettend ..... gewoon leuk suus

Het beste antwoord

Er zijn meer sites zoals deze (bijvoorbeeld Yahoo Answers) en dan is deze site vrij recent. Over de oorsprong van de eerste Goeievraag-achtige sites kan ik niet zoveel zeggen, wellicht iemand anders meer.

Maar in het algemeen: Sites bestaan omdat het een goed idee was om ze te beginnen! In dit geval: iedereen loopt met vragen, en meer mensen dan je denkt hebben antwoorden. Ergens heeft iemand het goede idee gehad om ze te koppelen. En dat is aangeslagen. En daarom is deze site nu. Andere sites met een minder goed idee hebben het niet overleefd. Een vorm van technologische selectie dus!

Toegevoegd na 59 minuten:
Over de evolutie van een site nog even het volgende (mijn reacties voor vandaag zijn op): Er zijn ongetwijfeld allerlei andere vormen van dit soort sites geweest. Fora voor onnutte kennis bijvoorbeeld ken ik. Dus dit was er niet ineens. Het internet is er naartoe gegroeid.

Plusjes en minnetjes kun je ook uitdelen op reacties op bijvoorbeeld fora, op facebook en op youtube, kortom: het bestond al langer. Reacties zelf kun je al heel lang geven op van alles, maar heeft denk ik vleugels genomen door blogs. Notificaties per email heb je ook op hyves, op facebook, op twitter. Wat ik wil zeggen: Deze site is een product van de totaalontwikkeling van het internet, waarin zaken blijven die aanslaan (reageren, omhoog- en omlaagduimen) blijven en worden overgenomen (net als goeie genen ;)) en zaken die niet aanslaan langzaam op de achtergrond verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

alle ideeen beginnen in de hersens. Die gedachte moet omgezet worden in doen. De rest is gewoon bijzaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor kun je het beste te rade gaan bij de moderators. Die kunnen je waarschijnlijhk meer vertellen of anders doorverwijzen. Zelf heb ik hem pas in Aug. ontdekt en ook ik vind hem eeg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is een goed idee hihihi,ik vind deze site knap bedacht!!
Als copy-paste van Yahoo! Answers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het idee voor deze site is geboren binnen de 'Innovation & Development' afdeling van ilse media.

De basis van het idee is een brug te slaan tussen vragenstellers en (potentiele) antwoordgegevers; een plek te creëren waar deze mensen elkaar kunnen vinden.

Uiteraard is er bij het uitwerken van het idee goed gekeken naar de reeds bestaande soortgelijke sites, waarbij de (volgens ons) goede punten van deze sites op GoeieVraag.nl gecombineerd zijn en gemixt met onze eigen ideeën. Daarnaast krijgen we geregeld goede tips van gebruikers, welke zeker meegeholpen hebben tot het resultaat wat er nu staat. Mocht je ook een idee hebben ter vebetering van deze site nodigen we je van harte uit deze te sturen via het contactformulier of als antwoord op http://www.goeievraag.nl/vraag/punten-goeie-vraag-verbeteren.25402 .