Waarom geven GV antwoorders steeds vaker aan dat ze een +1 geven?

Een uitleg bij een -1 kan ik begrijpen. Maar alleen zeggen dat je +1 hebt gegeven komt op mij een beetje over als: Zie je hoe aardig ik ben....... Of zie ik het allemaal te zwartgallig en is het noodzakelijker geworden om openlijk steun te betuigen aan onze mede GV-ers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus bij +1 omdat ik het een leuke en interessante vraag vindt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Omdat er meer en meer een band bestaat/ontstaat... En we leren elkaar steeds beter kennen...
We willen open en eerlijk laten zien wat en hoe we denken... En doen dat door te uit te spreken, laten we dat zien... Een hele goede ontwikkeling is dat...

Het is geen noodzaak, maar een natuurlijke ontwikkeling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Zelf zie ik dat er mensen een -1 punt geven, terecht of niet. Maar heb al een paar keer meegemaakt dat meerder mensen een goed antwoordt geven en krijgen ze allemaal een
-1 zonder uitleg. En zo zijn er mensen die het positief houden een complimentje dus +1, en gewoon een persoonlijke noot eraan toevoegen.

Het kan natuurlijk ook anoniem gedaan worden. Maar heb het zelf ook al eens mogen ontvangen en vond het wel prettig en attent.

Toegevoegd na 1 minuut:
meerder = meerdere
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het juist leuk om te lezen waarom iemand mijn antwoord waardeert, dus ik vind de toelichting op de +1 wel waardevol. Zelf zeg ik ook of ik een antwoord goed vind, of mijn probleem is opgelost of het antwoord humoristisch is. Dat doe ik niet om aardig gevonden te worden, men kent mij verder toch niet dus het heeft ook geen enkele zin.
14 jaar geleden
Bij mijn eigen vragen zet ik dat er meestal bij, om toch te laten weten dat ik het antwoord goed vind, ook al geef ik diegene niet het beste antwoord. Het is toch een opsteker voor iemand om te lezen dat het antwoord wordt gewaardeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een mogelijkheid om je toch vrij anonieme
activiteiten op GV iets meer te openbaren.
De meeste mensen (ikzelf niet uitgesloten) willen
toch in een reactie laten blijken of ze iets wel of niet
goed vinden. Het is, zoals jij al zegt, absoluut niet
nodig om +1 te vermelden, maar af en toe doe ik het
toch om mijn plusje extra te onderstrepen.
Ik vind het zelf overigens ook leuk om te zien wie
mij plusjes geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zich willen onderscheiden van de(meeste)mingevers,die na het indrukken van het verongel(u)ijkte duimpje er gauw van doorgaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat ik het zelf wel leuk vindt als onder mijn vraag de reactie "+1" staat, ook al is het zonder toelichting. Dat is toch net iets fijner dan alleen maar te zien dat je plusjes krijgt.

Het heeft denk ik ook te maken met het sociale aspect. Zoals je in je vriendengroep ook expliciet kunt zeggen "Hee, goed joh!", wat toch meer doet dan het alleen maar goed vinden zonder dat je dat laat blijken.

Ik denk dat het de anonimiteit van de plusjes weghaalt. Dat het dus aangeeft dat wij, GV-gemeenschap, het fijn vinden als plusjes (en minnetjes) niet meer zo anoniem zijn.

Een toelichting over het waarom van de +1 is natuurlijk nog fijner. Geldt overigens ook voor de -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9 van de 10 keer meld ik het niet als ik een plus geef, je kan wel aan de gang blijven :)
maar als ik een antwoord er uit vind springen, of er smakelijk om moet lachen, dan vind ik het wel leuk dat aan te geven.
is voor de ontvanger ook een leuke bevestiging.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik denk dat een motivatie voor de +1 of -1 echt toegevoegde waarde geeft. Ok, als je niets anders zegt dan +1, is dat geen motivatie maar je weet dan dat je van die persoon te horen krijgt dat hij het een goed antwoord vindt.
Voor -1 is het in mijn beleving nog belangrijker. Een minduimpje op antwoorden moet verklaard worden. Dat geeft aan waarom iemand iets naar jouw mening fout doet, en daar kunnen we allemaal van leren. Ten slotte is dat de essentie van deze hele website: dat we allemaal iets leren.
itsme
14 jaar geleden
je ziet het verkeerd.
ik geef juist blijk van waardering aan de persoon die ik +
niet aanmezelf om te laten zien hoe aardig ik ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik graag mijn + wil motiveren en het fijn vind als mensen dat dat bij mij doen. het is altijd fijn als iemand je antwoord via de reacties beaamt in het echte leven is het ook fijn als iemand je argument of antwoord kan waarderen en obouwende kritiek soms erg fijn is en productiever dan alleen een minnetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fatsoen. Ik geef aan wanneer ik een +1 of een -1 geef. Over het algemeen waarvoor (tenzij dat al in een reactie door een ander is aangegeven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ik dacht dat je dat +1tje moest plaatsen zodat de moderators er dan een duimpje bij zetten en dat de - punten automatisch door een moderator worden geplaatst als je een slecht antwoord gaf :s?

Een + geef ik als het 't antwoord was dat ik gedacht had, daarvoor hoef ik dan geen nieuw antwoord te geven, maar alleen een reactie.
Een - geef ik alleen zoals het hoort: Als het niets met de vraag te maken heeft en ik doe dit *niet* als het antwoord niet correct is of omdat ik de pik heb op iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een duimpje bijgeplaatst ;o)
Ik zet het er ook niet altijd bij, maar ik schreef het wel toen ik nog niet mocht stemmen want hoe moet je anders laten blijken dat je het een goed antwoord vind? Het telde natuurlijk niet op maar het ging om het idee.
Nu schrijf ik bij sommige van mijn reacties wel +1 als ik ook nog eens een toevoeging wil doen, en zeker als ik een - niet terecht vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om aan te geven dat je iets gemeen hebt! Zelfde soort humor of gedachtegang bijvoorbeeld!