Is er een goed tijdstip om een prangende vraag te stellen op GV?

Dit n.a.v. de vraag van naatje. Soms kun je een -dringende- vraag op een tijdstip stellen waarop bijna niemand online is lijkt het wel. De keer daarop dat je inlogt staat je vraag dan al op pagina 3. Meer mensen hebben dan vragen gesteld dan dat ze antwoord konden geven op je vraag.

Wat is het beste tijdstip/dag om zoveel mogelijk goede antwoorden op je vraag te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nu zaterdagochtend 11.45 uur en het is nu rustig en komt er op het moment geen nieuwe vraag voorbij en de antwoorden worden ook minder.

Het beste antwoord

Eigenlijk zou dat helemaal niet uit moeten maken omdat ik er van uitga dat een ieder (net als ik) alle gemiste vragen even langs fietst om te kijken of er iets interessants bij zit. Ik ben bijna de hele dag achter een pc te vinden en kan beide eerste antwoorden onderschrijven. Dat lijken de drukste tijden. Bovendien denk ik vaak als ik een naar mijn mening goed antwoord zie staan dat het weinig nut heeft om nog eens het zelfde in andere woorden te zeggen. Het gaat tenslotte om de kwaliteit lijkt me.

Toegevoegd na 1 minuut:
wel een goeie vraag trouwens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik loop ook altijd alle gestelde vragen na, zit zelf altijd 's avonds thuis pas na 22.00 achter de computer. Daarvoor geen tijd, noch op werk, noch thuis. Wat ik wel jammer vind is dat ik daardoor een paar vragen "mis" omdat goede antwoorden al gegeven zijn, en ik niet in herhaling wil vallen voor de punten.

Andere antwoorden (6)

's avonds tussen 20.00 en 21.00, elke dag. Ik heb gemerkt dat het dan in het algemeen wat drukker is. Maar het verschilt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen 10 en 11 ´s morgens, volgens mij, dan is het het drukst, door de week...

Toegevoegd na 1 minuut:
En in die tijdspanne worden ook de meeste waarderingen uitgedeeld... en de langste antwoorden gegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het idee dat dat s'nachts is: na twaalven is een redelijke radiostilte op GV. pas in de morgen druppelen dan de eerste antwoorden binnen waar vaak de tijd voor word genomen. omdat het risico er niet is dat als je een blanco vraag beantwoord er tussen het typen en het plaatsen al 3 andere antwoorden geplaatst zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op bepaalde tijdstippen is het wel wat drukker dan op andere tijdstippen. Tussen 2 en 8 's nachts is het wel rustig. En overdag is het ook wat rustiger. Ik heb ook gemerkt dat op bepaalde tijden een vast groep GV'ers zijn. Zo zijn er 's avonds laat een aantal GV'ers die overdag niet altijd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt, door de week is het in de avond drukker. Op zaterdag is het overdag ook niet zo druk, en zondag heeft iedereen tijd.
Ook zal het verschillen of het zomer of winter is, vakantie, regenachtige dag.

Als je een vraag wilt stellen kan je even kijken hoeveel reacties er al op de voorgaande paar vragen zijn. Soms staat een normale vraag wel een aantal minuten open en dan weet je dat beter even kunt wachten.

Daarom zou het zo fijn zijn als ze een kolom extra kunnen toevoegen wie er online is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Ochtends 10-11:30 en 's avonds 19:30-23:00 denk ik.