Is het kennisvermeerdering om raadsels op GV te zetten?

het zijn nl vragen waarvan de vraagsteller het antwoord al weet.........ik snap het niet meer.Is dat echt nodig op GV?

Krijg je dan niet juist veel ''bezoekers'' en jonge mensen (ik noem geen namen)......die hun internet- lijstjes en raadsels kunnen loslaten op zo'n leuke site?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, raadsels zijn verdedelde moppen. vind zelf chatvragen ook veel intresannter om uit te vinden waarom iemand iets vind en wat voor argumenten hij/zij kan aandragen dan te weten hoe ik de sloot over kom met de raap de kool en de vos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kennisvermeerdering absoluut niet! Maar leuk is het wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen kennisvermeerdering om ze er op te zetten, maar om ze op te lossen kun je in sommige gevallen je kennis wel vermeerderen. In sommige dus... Lang niet in alle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een vervelend antwoord op zo'n raadsel gegeven, maar dit antwoord werd er dus direct afgehaald.

Ik vind dat dit op deze site niet past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Daar zit wat in. Vervelende antwoorden zijn niet leuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet een beetje lol hebben toch? +je
Weet je, er zijn raadsels en raadsels.
Ik heb destijds een paar moeilijke opgegeven, onder andere met een krantenartikeltje uit de 50er jaren.
Het is dan leuk om te zien hoe de GV-ers er met gezamenlijke inspanning toch uitkomen op den duur.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was nauwelijks meer een raadsel ; dat was een Internet-speurtocht. En inderdaad leuk om te doen (als het die was van die breiende vrouwen met die granaten)
Ik vind raadsels niet op hun plaats op GV - daar zijn andere plaatsen voor. Ik lees 't half, als ik een raadsel tegenkom, en ga verder. Ik beleef heel wat meer plezier aan het lezen van de zo vaak weggehaalde ''chat"-vragen, en vind het persoonlijk wél tot mijn kennisvermeerdering bijdragen, om veel verschillende meningen en smaken te lezen. of te lezen waar mensen over dromen, naar terugverlangen, waar ze op vakantie heenwillen, en welke betekenis ze geven aan een bepaald woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is,kan een raadsel een goede vraag zijn..ik vind van wel,het kan..,dat wil niet zeggen dat dat ook altijd zo is..,maar daarom kunnen we ook punten geven of iets een goede vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kennisvermeerdering zeker niet, want de meeste van die raadsels dateren van mijn lage schooltijd of (ver) daarvoor, maar soms is het wel een leuk geheugenopfrissertje.
Echter, omdat ze allemaal zo'n baard hebben wordt het goede antwoord altijd al binnen een minuut ofzo gegeven, dus die vragen sla ik eigenlijk standaard over.

Maar ik stoor me er ook niet aan ofzo ; rubrieken die je niet bevallen kun je gewoon overslaan. Daarom voel ik persoonlijk meer voor een rubriek chatvragen ; die leveren vaak meer leuks op dan ouwbollige raadseltjes. En die kunnen de mods dan gewoon lekker overslaan ;-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, door raadsels is jouw vraag ontstaan, en zo kwam ik tot de ontdekking hoe ik hier:http://www.goeievraag.nl/vraag/zoeken-vraagstellers.27280 een goed antwoord kon geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer vevelend en ook een beetje dommig eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat is het niet,maar de dames/heren van GV zien er kennelijk wel brood in,anders hadden ze de categorie niet in het leven geroepen.