Is het een idee om vragenstellers die altijd weer vragen stellen in dezelfde context en weer vragen om een zelfde soort bevestiging, te weigeren?

Toegevoegd na 14 uur:
Zou mooi zijn als een moderator reageerde nav al de antwoorden en reacties tot nu toe....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie vraag!
itsme
14 jaar geleden
hele goeie vraag. Ik was van plan om hier ook binnenkort eens over te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je zo iets denken?
GV hebt zeker een grote capaciteit voor alle vragen.! Jij hoeft niet perse een antwd op te geven..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We gaan geen separatisme doen. Laat mensen rust met ze vragen. Als jij denkt dat die vraag al gesteld is maak je een melding van. En dan kijken mods wel verder. Ga jij maar gewoon naar de volgende vraag. Je hoeft je echt niet druk om maken voor zulke dingen, niet nodig.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de antwoorden te zien is ze toch niet de enige met die constatering, Babyface. En ik kan je met zekerheid overigens zeggen dat het hier niet over jou vragen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet marleen, ik heb net ff een kijkje genomen aan de profiel van diegene. Bijna 100 vragen gesteld. En geen één vraag beantwoord. Dit vindt ik wel eentje beetje onbeschoft.! En deze past precies aan diegene ik begreep het verkeerd, toen voor het eerst zag. Dus ik ben nu ook mee eens. GOEIEVRAAG.
(ps. Het lijkt ook zelfs of hij/zij ons voor de gek hou.!!)
zielig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(en deze vraag past precies aan diegene. Ik begreep het verkeerd toen ik voor het eerst zag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze komen me de keel uit +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie het eens is met deze vraag allemaal +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ps ben ik nog een keer. ben benieuwd of er reactie opkomt. Ik heb een antwoord gegeven op de vraag verandert je gevoel voor dingen die je echt leuk vind bij de bewuste persoon eens kijken of het kwartje valt, dus misschien dat jullie er iets aan toe willen of kunnen voegen.

Het beste antwoord

In den beginne zag ik een heel onzeker, tobberig meiske dat vreselijk met zichzelf aan het worstelen was. Ik heb een paar keer geantwoord op haar vragen, om haar te helpen.

Na een tijdje heb ik een antwoord gegeven dat begon met "Zeg eens, [naam], ...", en dat ging over haar reden om al dit soort vragen te stellen.

Kort daarna werd me duidelijk dat ze steeds weer dezelfde vraag stelt. Ik heb haar gevraagd of het bedoeld was voor een scriptie of werkstuk, maar daarop kwam geen reactie.

Sindsdien geef ik bij enkele (niet alle) nieuwe vraag die ze stelt, de reactie dat dit de zevende allerlaatste vraag van haar is. Zoiets. Hopen dat het kwartje bij haar, en bij de andere GV-ers, valt.

Weigeren is moeilijk. Kan slechts als een vraag niet voldoet aan de doelstellingen van GV.

Echter: de belangrijkste doelstelling is het delen en vermeerderen van kennis. Is hier nog sprake van als je voor de 38e keer dezelfde vraag stelt? Ik denk dat inmiddels het punt bereikt is waarop niet meer aan die hoofddoelstelling van GV wordt voldaan.

Kortom: als we nu met ons allen elke nieuwe vraag van [naam] aan de moderatoren gaan melden, is er een kans dat "nieuwe" vragen van [naam] worden verwijderd. Dat kost haar punten, waardoor ze onder die naam geen vragen meer kan stellen.

Opent ze nieuwe accounts, dan zijn daar ook wel weer maatregelen tegen te nemen.

Is dit een ideetje?
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja. Dat wil zeggen niet de vragenstellers weigeren, maar de vragen. Sommigen hier maken het inderdaad wel erg bont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, er zijn grenzen.

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan er natuurlijk ook voor kiezen niet te antwoorden.
Rieneke1
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
met name die toevoeging: helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je daarvoor kiezen, maar dat neemt niet weg dat je de vragen wel allemaal onder je neus krijgt., Niet voor niets herkennen veel mensen het verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan je toevoeging had ik ook gedacht, maar als je ziet hoeveel antwoorden zulke vragen nog krijgen. Velen storten zich erop en gaat er serieus diep op in.
Steeds dezelfde vragen, steeds dezelfde antwoorden
gaap... geeuw... zucht... :(
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In beginsel neem je ook elke vraag serieus en doet je best er een goed antwoord op te geven. Het probleem is hier dat punt dat je het moe wordt om steeds tegen een betonnen muur te roepen ofzo, en in een bepaalde gemoedstoestand komt die al je antwoorden gaat beinvloeden. Ik sta nu ook op het punt een paar dagen rust te nemen voor ik mezelf in de vingers ga snijden.
Daar heb ik net een dm over gestuurd naar deze betrokkene...
Het probleem is dat het wel gaat om kennisvermeerdering, en iedereen kan er zijn voordeel mee doen. Wat dat betreft kan dit dus niet geweigerd worden.

Ik heb er persoonlijk problemen mee om 'gebruikt' te worden om iemands huiswerk te maken of om iemands scriptie te schrijven. Ik beantwoord die vragen dus ook niet (meer).
itsme
14 jaar geleden
Ja, ik heb er al eens een melding aan gewaagd, maar op de vragen zelf is verder niks aan te merken, strikt gezien en volgens de regels. Dus nul op rekest.

Natuurlijk, we hebben vragen nodig (hard nodig) om GV in leven te houden, maar steeds maar weer dezelfde vraag, waarbij bij elke vraag duidelijker wordt dat de antwoorden op de voorgaande duidelijk niet zijn gelezen of niet juist geinterpreteerd of verkeerd begrepen.

Persoonlijk word ik er een beetje balorig van merk ik....en ga ik rare antwoorden geven die ik NOOIT zou geven als er één zo'n vraag per week langskwam in plaats van tien op een rij....

Dat is overigens niks ten nadele van de vragen zelf of de steller ; het is echt de 'overload' die een beetje melig maakt. An sich zijn het in de regel best interessante vragen in de categorie nadenkertjes. Dus als ze weggaan zou ik ze missen.
Maar de toxiciteit zit altijd in de dosis he ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
misschien worden we wel opzettelijk zo overladen met deze vragen om balorige uitspraken te ontlokken... of geef ik die kop koffie daarmee te veel credits?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees van wel. Het laatste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Itsme.. geweldig opgemerkt!
Marleen..geweldig die laatste opmerking..+!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Topper +1
Ik word er ook wel eens flauw van. Met name de sexuele vragen met maar een antwoord mogelijk :s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE, ik ga ervan uit dat sommige mensen veel vragen hebben, en dus staat het hen vrij om dat te doen zolang ze niet dupliceren... Ik noem geen namen maar dat mag van mij...

Elke regel te veel is een vermindering van de geleverde kwaliteit...

Toegevoegd na 2 minuten:
Iets anders vind ik het dan mensen die zo met GV omgaan dat ze geen punten verzamelen en vragen moeten sluiten om een nieuwe vraag te stellen weer wel een reden om dat aan de kaak te stellen... (ik noem wederom geen namen)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die een vraag heeft mag deze stellen lijkt mij en de moderators beslissen of deze mag blijven staan. Wat voor de ene belangrijk is om te weten hoeft voor de ander niet zo te zijn.Als het om een eigen bevestiging gaat ,zegt dat iets over iemands onzekerheid.
Als je door een antwoord er beetje zekerheid uit kan putten is dat mooi!En uiteindelijk kun je als antwoorder selectief zijn en vragen overslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet handig, maar aanspreken op dat feit wellicht wel. Ik heb een idee over wie je hebt heb, en als dat zo is ben ik het wel met je eens. Aan de andere kant hoef je natuurlijk niet alle vragen te lezen, en overal op te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het gewoon negeren als je het teveel vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon wat vaker een vraag moet melden. Ik ga er dan van uit dat de mods dat kritisch naar die vraag zal gaan kijken. Ik vind sommige vragen ook op elkaar lijken en kan het dan niet laten om te verwijzen naar de zoekfunctie en soms geef ik een vraag aan. Meer kan je niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Congoleo;

En dan weer allemaal discussies over hoe die regels toe te passen? Nee, dank je. Als het nieuwtje er vanaf is stopt de vragensteller vanzelf wel een keer en als het je niet aanstaat sla je de vraag gewoon over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik reageer er maar niet meer op. Heb een "bepaald" persoon veel antwoorden gegeven ook als ze prive kwamen en uiteindelijk heb ik deze persoon een vraag gesteld: dat deze nooit de vragen van een ander beantwoord en of dit nodig was voor school, of studie en daar kwam geen reactie meer op.

Op gegeven moment hoe erg ook kan je een aversie voor een bepaald persoon hierdoor krijgen. Maar om te weigeren, vrees niet dat dit kan want de vragen vallen binnen de norm van GV.
Dus gewoon negeren dan maar, hoe erg het ook mag zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 lora
Cryofiel
14 jaar geleden
Nogmaals plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je