Eigenlijk is goeievraag.nl òòk een community. Waar of niet?

Toen ik hier voor het eerst kwam had ik het idee van een soort van vraagbaak/bibliotheek te hebben gevonden. Nu ik hier wat langer verkeer merk ik dat je hier onderling toch een soort band met elkaar krijgt.

Ik weet ook niet wat het idee was van de opzet van goeievraag.nl en of het een andere kant op is gelopen dan men er zelf van had verwacht.

Maar voor mijn gevoel is het toch wel een soort 'openbare' community. Iedereen is welkom, maar er is wel een rode draad (harde kern klinkt zo cru).

Waar of niet?

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens vindt ik het tot nu toe nog steeds de beste vraagbaak/bibliotheek hoor ;-)

Vooral uit eigen ervaringen vindt ik persoonlijk nog de beste antwoorden waar ik zelf wat aan heb.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben met je eens avator=avater=avatar. Goeievraag

Het beste antwoord

Sommige mensen hier op GV geven niet 'sec' antwoord op vragen, maar laten, in meer of mindere mate, iets van zichzelf zien, of vertellen iets over zichzelf. Dit kan je dusdanig raken, dat je mee gaat leven en en benieuwd bent hoe het verder gaat. En soms gaat iemand zich 'veiliger' voelen na een tijdje, en komt dan met meer verhaal. En sommigen zijn gewoon wijs en mild en toch ook heel duidelijk in hun antwoorden, waardoor je iets van de mens achter deze antwoorden gaat zien.
Juist omdat dit allemaal gaat op geheel vrijwillige basis, is het waardevol, vind ik. Niets moet en alles mag, en dat is de fijnste manier om kreativiteit te stimuleren - in denken, en schrijven, in eens op een heel nieuwe manier tegen iets aankijken.
Of je dit een rode draad kan noemen weet ik niet.....
Ik vind het wél heel byzonder, want veel mensen denken echt na over hun antwoorden, en daardoor kan je er veel van leren, of heel veel aan hebben.

Tenminste - zo ervaar ik het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je voorkomt het niet. Er is inderdaad een soort van community aan het ontstaan, gewoon doordat mensen elkaar langzaamaan en beetje leren kennen, antwoorden leren interpreteren, meer tussendoor gaan vertellen, dus hoe anoniem je het ok wilt houden, mensen zoeken elkaar altijd weer op, dus ook hier op GV.

Alleen heeft GV geen separate uitlaatklep voor die community om echte off-topic zaken te kunnen bespreken. Daarom is eigenlijk als een natuurlijke loop der dingen inmidels het Goeievraag-forum erbij gekomen. Helemaal los van GV en van het beheer hier, op initiatief van een GV'er. Ik mis je daar nog ;-)

Niet alle GV'ers zullen er behoefte aan hebben, maar persoonlijk vind ik het wel aardig dat het er is. Zie het als een soort verlengstuk / fanclub / uitlaatklep / doorpraathoekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. En, trouwens, niet geheel off-topic!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet allemaal off topic. Maar al die dingen waarvoor GV gewoon de aangewezen plaats niet is. Napraten over gesloten vragen hoort daar bij, of vragen die je niet aan een mod maar aan mede-GV-ers wilt stellen maar niet een GV-waardige vraag zijn (feedbackvragen bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat vindt ik ook een +1 waard. Want soms dan bèn je gewoon benieuwd naar wat iemand al dan niet met een bepaald antwoord heeft gedaan en hoe het is afgelopen. Ik ga de link dan ook zeker binnenkort even volgen ;-)
Nee dat is het niet, GVF is dat wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik niet meer in Nederland woon is deze site, voor mij persoonlijk, een leuk contact met Nederland, de taal en de inwoners. Nu ik weg ben uit Nederland mis ik de taal (en het eten: de dropjes, de kaas en het indische eten).

Maar goed, ik vind het leuk om te antwoorden door mijn visie op een vraag te geven. Vaak zijn er zoveel manieren om tegen een vraag aan te kijken dat de antwoorden meningen zijn en geen feiten. Vaak kan het ook niet. De ene keer worden concrete vragen gesteld met een mogelijk antwoord (die dan soms wordt aangevuld omdat ie incompleet is) en dat is dan dat.

Het leuke van deze site is dat er ook vragen worden gesteld waarvan de antwoorden inderdaad persoonlijk kunnen zijn. Waardoor ik sommige vraagstellers sympatiek of interessant ga vinden en anderen minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heeft het af en toe kenmerken van een cummunity, doordat je uit de vragen die mensen stellen best het een en ander komt te weten van elkaar.