Wat is het moderatieteam precies en hoe gaat het te werk?

Zijn er mensen die de hele dag alle vragen aan het lezen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het moderatieteam is aangesteld door het beheer van Goede Vraag. Het beheer bepaalt wat er op de site gebeurd en moderatoren voeren dit beleid uit. In nauw overleg overigens!

Moderatoren zijn gewone GV-ers die ook gewoon antwoord mogen geven en vragen stellen. In deze categorie zijn moderatoren ook kennispartners omdat ze hier ook wat achtergrondinformatie kunnen geven.

Moderatoren kunnen lang niet alle vragen en antwoorden lezen, maar de meeste worden wel bekeken, eventueel achteraf. Dat doen we niet continue, de meeste moderatoren hebben ook nog een baan. Overdag kunnen mensen van Sanoma (beheer) ook nog meekijken, maar buiten kantooruren houdt het moderatieteam de boel in de gaten.

Op deze site werken moderatoren niet individueel, maar als team. Als een moderator inlogt heeft hij/zij meer rechten om informatie van en over gebruikers en vragen te zien. Ook is er een aparte moderatieomgeving waarin samengewerkt wordt.

Hierdoor is modereren op deze site geen willekeur (hoewel dit voor de gebruiker zelf zo kan lijken) en kunnen we elkaars beslissingen zien. Bij bezwaar hebben we overleg over je bezwaar en stemmen we of je vraag of antwoord wordt teruggezet. Ook sturen we soms een persoonlijk bericht als je vragen hebt.

Samenwerken vinden we heel belangrijk en we hebben regelmatig overleg met elkaar, bijvoorbeeld via mail, skype, of komen bij elkaar bij Sanoma.

Als je moderator wilt worden, dan wordt je meestal voorgedragen of benaderd door het beheer of door een moderator. Je kunt via het contactformulier bij beheer aangeven als je het leuk lijkt om moderator te worden. Er wordt dan gekeken naar je leeftijd, naar je bijdragen op GoeieVraag en of je in het team past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Als jullie naar Sanoma gaan worden dan de reiskosten wel vergoed?

Andere antwoorden (1)

Het moderatieteam is een groepje van mensen die vrijwillig deze site proberen netjes te houden. Dit doen ze door onder andere veel online te zijn (Ze hebben een schema geloof ik). Daarnaast zijn er knoppen op de site waarbij elke gebruiker ongepaste posts kan aanmelden. Dat scheelt de moderatoren tijd: Ze kunnen zo eerst de gemeldde posts bekijken.

Pas als er bezwaar is worden ze allemaal benadert, door elkaar, om naar het beroep te kijken.