Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat men vragen stelt over een onderwerp wat zonet is aangesneden?

Als voorbeeld, mijn vraag over dakloze. Hoppa gelijk een andere vraag hierover. Is dit gebrek aan fantasie (niets mis mee) of is dit een drang om maar vragen te plaatsen?

Zo komt dit veel vaker voor, iemand stelt een vraag over een bepaald onderwerp (vraag over zinloos geweld) en binnen no-time allerlei aanverwante vragen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Da's associate: een basisprincipe van onze hersenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

dat komt omdat jij zo geniaal bent en ineens duizenden mensen online inspireert, met zulke geweldige vragen die jij stelt. Echt ongelooflijk, Ik was ook net een vraag aan het verzinnen over een zwerver, want dat is zo knap gevonden van jou. Je bent echt mijn grote voorbeeld iig. bedankt! voor jou geweldige inspiratie...

Toegevoegd na 56 seconden:
jou fantasie is als geen ander den ik. Iedereen volgt jou..

Toegevoegd na 1 minuut:
ow sorry ik bedoel DENK, anders ga je me zo weer corrigeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsof ik je continu corrigeer. Maar bedankt voor het compliment...
Ik denk dat mensen door zo'n vraag opeens zich dingen gaan afvragen over dat onderwerp, waar ze normaal nooit over denken. En dan zijn ze opeens benieuwd naar een ander aspect van het onderwerp, en willen ze graag weten hoe dat dan zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
precies, de ene vraag roept de andere op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dus was het een echte goede vraag, omdat mensen er meer over gaan doordenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht altijd dat het doel van een vraag is om ervoor te zorgen dat je te weten komt wat je wilde weten. Voor jou is het doel van een vraag anderen aan het denken zetten?
Het is een drang om meer te WETEN. Ieder ander heeft net zoveel recht als jij om over een onderwerp na te denken, en als jij iemand aan het denken zet over een dakloze, waarom zouden naar aanleiding daarvan dan niet méér vragen gesteld worden?
Zelf kom ik ook vaak op ideeen door iets wat een ander zegt. Dat beteken neit meteen dat een vraag "gejat" wordt.
Dat is een beetje wat ik als klacht voel in je vraag...

Toegevoegd na 1 minuut:
* hoe meer zielen hoe meer vreugd * denk ik dan altijd maar :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet inspiratie , of associatie ; de ene vraag roept de andere op.
Je leest iets, en ineens schiet je iets te binnen wat je zelf al een tijdje wilde weten maar alweer helemaal vergeten was. Of je bekijkt de vraag, bedenkt een antwoord (geeft dat eventueel ook) en dat roept dan weer nieuwe vragen op. Een heel normaal associatie-proces.
Eigenlijk zou het met genoeg mensen online raar zijn als een goede vraag GEEN andere vragen zo oproepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan mij voorstellen dat een bepaalde vragen, nieuwe vragen op werpt. Als je vervolgens de nieuwe vraag stelt dan wordt deze door de modernators verwijderen. Je mag een vraag niet met een weder vraag beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij dat je andere mensen weer inspireert tot goede of leuke vragen , dat komt dan dankzij de vraag die jij hebt gesteld.
Jouw vraag dekt misschien niet de "hele lading" dus de andere vragen vullen dat mooi aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zie je dat zo negatief?

*"geen fantasie"
*"drang om MAAR vragen te plaatsen"

.....

Gewoon prettig met elkaar bezig zijn misschien? Kennis vergaren?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij legt een negatieve klank in fantasie. Daarnaast kan het voortkomen uit drang om maar vragen te stellen. Net zoals sommige GV'ers drang hebben op elk antwoord te antwoorden, ook al is hun antwoord al reeds genoemd of hebben ze er geen kaas van gegeten. In dat geval is het simpelweg punten scoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leg geen negatieve klank in fantasie. ik constateer JOUW negatieve klank in "GEEN fantasie".
Mensen lezen hier vragen over bepaalde onderwerpen, denken na over een eventueel antwoord en beantwoorden misschien de vraag.
Maar door verder na te denken over het onderwerp zullen ze zichzelf weer andere dingen af gaan vragen dan dat de vraagsteller heeft gedaan. Dit is dan voor hen de aanleiding om een nieuwe vraag te stellen over dingen die ze zich net afvroegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt omdat mensen doordenken en er dan meteen er een vraag over hebben. Ik heb dat zelf ook wel eens gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding