Waarom kunnen we maar een aantal dagen antwoord geven op een gestelde vraag ?

De vraag is afgesloten na max 14 dagen en het ontbrekende antwoord die er dikwijls nog niet staat is nog onmogelijk toe te voegen. Mijn vraag dus: waarom heb je maar aantal dagen om de vraag te beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is omdat GoeieVragen een proces heeft ontwikkeld waarbij de vragen worden gesteld en beantwoord, en na beantwoording moet de vraag gesloten worden. Dat afsluiten van de vraag is een essentieel onderdeel van het proces, daarmee wordt de vraag uit het actieve deel van de vragen gehaald en daarmee wordt het systeem voor een deel opgeschoond. En met het afsluiten wordt een beste antwoord gekozen, als de vraagsteller dat wil.
Op dit moment is het al zo dat het aantal openstaande vragen ca 50 pagina's beslaat. Niemand scant al deze pagina's door om te kijken of er nog wat te beantwoorden valt, laat staan als door verlenging van de termijn het aantal pagina's nog eens zou verdubbelen.

Dan, kijk ook eens naar de zijde van de vraagsteller. Heb je de indruk dat iemand echt een vraag wil stellen waar hij na 2 maanden pas het antwoord op krijgt? Nee, de vraag wordt nu gesteld en liefst binnen een dag door 1-2-10-20 mensen beantwoord. Een later binnenkomend antwoord wordt door veel vraagstellers al niet eens bekeken omdat met de eerder gegeven antwoorden al het probleem is aangepakt.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

1 week is genoeg voor een vraag die antwoord wil hebben.
Er worden zoveel vragen gesteld, elke gestelde vraag heel lang open houden schiet niet op. Ik denk dat dat dan lastig word voor de moderator's om de antwoorden te chekken. moeten ze allemaal terug kijken kost allemaal veel tijd.
Daarom denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg vragen die na 2 weken nog steeds geen nuttig antwoord hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ver uit de meeste antwoorden komen toch in de eerste paar dagen. Na een week is een vraag zover naar achter geschoven dat hij nog nauwelijks gelezen wordt.
Daar is eigenlijk geen goede reden voor, anders dan waarschijnlijk om 't beheer te kunnen behapstukken... Want dan zou er teveel in de gaten gehouden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA ik vind het ook raar maar ik denk omdat er anders te veel vragen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het langer wordt gerekt dan worden er toch geen antwoorden extra meer gegeven. Na 1 of hooguit 2 weken is het op en moet je de vraag afsluiten, anders wordt het alleen maar ballast in de lijst met openstaande vragen.