Is het een goed idee dat vragen van de diverse startpagina's worden doorgesluisd naar GV?

veel soeps vind ik het meestal niet.

Rieneke1
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik kan maar beter even instemmend zwijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je weten? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet aan mij om dat wel of niet te veranderen. Dat is aan de beheerders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen we wel, maar dan vaak achter de schermen. Ik kan je verzekeren dat dit item al vaak besproken is.

Het beste antwoord

Het idee was leuk, maar het werkt inderdaad (meestal) niet zoals bedoeld. Een paar problemen die ik zie:

- De richtlijnen op de startpaginaprikborden komen niet overeen met de richtlijnen op GV. Met als essentieel verschil: De prikborden zijn fora, waar niet per se alleen vragen gepost mogen worden.

- Regelmatig verschijnen *reacties* op andere berichten op GV, die hier natuurlijk totaal niet relevant zijn. Als dingen al doorgezet worden van startpagina naar GV, moeten het alleen de topicstarters zijn. Dit gaat regelmatig fout. Of dat gaat om een echte bug of om gebruikersfouten, maakt hierbij niet uit, we kunnen immers niet iedereen die ooit op een startpagina komt, opvoeden in het GV-gebeuren.

- Voor de startpagina-bezoekers is GV te virtueel. Ze zetten een vinkje bij hun bericht, en dat gaat dan 'ergens' heen. Volgens mij kijken de meesten niet eens één keer hoe hun bericht op GV staat, laat staan dat ze terugkomen om de antwoorden te bekijken. Dat is ook duidelijk zichtbaar omdat een vraagsteller die vanaf een startpagina komt vrijwel nooit meer reageert op gegeven antwoorden of zijn vraag aanvult. GV'ers doen dus regelmatig zinloos moeite om een vraagsteller te helpen die hun antwoorden nooit zal zien. Dat zou nog niet zo vreselijk zijn als het vragen waren waar we allemaal wat aan hadden, maar inmiddels hebben we al zo vaak het antwoord gegeven "vraag aan je arts of die vaccinatie in jouw specifieke situatie een goed idee is" dat de GV-gemeeschap het inmiddels echt wel weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, dat ben ik helemaal met je eens Rieneke. Sommigen snappen het hele begrip GV niet. Er staat ergens op een pagina: "Stel je vraag ook op GV" , en daardoor worden er soms in het wilde weg vragen gesteld die op GV niet eens aan de richtlijnen voldoen.

Dan zouden ze dat er ook bij moeten zetten dat men dan eerst even de richtlijnen moet lezen.

Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat GV blijven zoals het nu is.
niet elke verandering is een verbetering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
vind jij die vragen dan wel van waarde eef?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je de vragen op GV,nee lang niet altijd.
soms dan kun je de helft zo overslaan,maar ook vaak toch interessante en leuke vragen die ertussen zitten.
ligt er maar net aan wie ze stelt.
Rieneke1
14 jaar geleden
nee eef, ik bedoel de vragen die via diverse startpagina's hier binnenkomen.
verder worden er hier idd genoeg andere vragen gesteld.
Op zich vind ik het soms wel leuk. Alleen voldoen deze bijna nooit aan de "eisen" de GV stelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Het idee is leuk, maar het werkt niet in de praktijk :

- er staan erg vaak spam, oproepjes, vragen en advertenties in
- de vragen worden nooit gesloten of toelicht en in mijn optiek ook nooit meer teruggelezen, althans, niet hier.
- ze voldoen maar zelden aan de richtlijnen van GV, dus veel extra werk voor de mods.

Ik snap waarom en met welke insteek er voor gekozen is, maar als het in de praktijk niet blijkt te werken, kun je het eigenlijk net zo goed weer verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De insteek van Ilse is: GV populairder maken (simpelweg door er meer vragen te krijgen). Ook als 3/4e van die vragen verwijderd wordt, is 't resultaat nog wel netto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik dus. Alleen welk percentage van die vragenstellers komt vervolgens als serieus deelnemer binnen ?
Van alle vragen die we gehad hebben over ' hoe ben je hier gekomen' heb ik er nog nooit een gelezen die het voor het eerst had gezien op een startpagina en toen is blijven hangen.
Nee, slecht idee!
Een vraag afkomstig van de 'geelgerandewaterkever.pagina.nl behoort inclusief de steller, dáár te blijven. Geeft overzicht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook van mening dat de drempel om een vraag te stellen laag wordt gemaakt (dat is goed), maar dat de vraagsteller al snel niet eens meer weet waar hij de vraag heeft gesteld, hoe hij antwoorden kan lezen, of er reacties zijn, noem maar op.
Het brengt in de regel alleen maar kwantiteit, geen kwaliteit.
itsme
14 jaar geleden
Als 't geen soeps is: gewoon melden. Verder is 't een goed idee om hier meer vragen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zoals je zelf al aangeeft Rieneke : Veel soeps is het niet! Laat GV maar blijven zoals ze nu is,anders wordt het het een zooitje volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is een idee waar slecht over nagedacht is. Het werkt niet.
Het waarom is wel te begrijpen, ook Startpagina.nl is eigendom van Ilse Media, en dan kun je leuk aan cross promotion doen. Laten ze het maar snel weghalen, deze mogelijkheid. Het geeft de moderatoren alleen maar extra werk.
AWM
14 jaar geleden
Neen, het is geen goed idee.

Kijk nou toch eens waar ik nu weer tegenaan loop:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verder-dream-chronincles3.22781

er is wel een beste antwoord geselecteerd.
maar dat beste antwoord, dat is een vráág!

maar ja, ik zie die vraag 22781 nu pas,
en ieder ander had 't wijselijk genegeerd.
ik vind 't wel een prachtvoorbeeld bij het soeps dat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het in de meeste gevallen niet goed werkt. Dit komt door het feit dat er op de startpagina site (het prikbord) al vaak een discussie aan de gang zijn en dan worden er bijvoorbeeld reacties als vragen doorgeplaatst. Je mist dan de context.

Verder mist iemand die een vraag via het prikbord stelt vaak het idee achter Goeievraag; men kent dus niet de lokatie waarin de vraag terecht zal komen. Voor onze bezoekers zijn vragen dan vaak onduidelijk.

De categorie is in deze gevallen ook niet ingevuld, alsmede de trefwoorden. Dat heeft dan weer zijn nadelen vwb de zoekfunctie, tenzij een mod dit achteraf corrigeert. Wat uiteraard vaak gebeurt.