Wat gebeurt er als het beste antwoord op een vraag terecht wordt gemeld?

Dit vroeg ik me af, toen ik erachter kwam dat oude antwoorden alsnog gemeld en verwijderd kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor is mij ook overkomen dat een beste antwoord alsnog weg was, keurig bericht van gehad natuurlijk, nog in bezwaar gegaan, maar weg is weg en blijft weg.
wat het nut hiervan is, is me niet helemaal duidelijk, hebben ze dan eerst zitten slapen?
Niet goed begrepen, of zijn hier een aantal fanatieke ' melders' die dit als hobby zien.
Dus als iemand een hekel aan je hebt, gaat hij lekker spitten in oude antwoorden en ja, als ge zoekt, zult ge vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
terecht zijn er wat reacties verwijderd/ verplaatst en mis ik een antwoord.
het is soms ook erg moeilijk een oprecht antwoord te geven, zonder regels te overtreden.
Mijn reactie hier boven , kan ook eigenlijk niet.
Maar ja het een lokt het ander uit.
Kristal
11 jaar geleden
En een begrijpelijke reactie Ed.
We weten allebei dat er soms vragen en antwoorden verwijderd zijn waar al weken lang ontroerende en prachtige persoonlijke reacties op waren geschreven. Meestal honderden reacties.
Dat vind ik dan lastig om te verteren, er zou eigenlijk een regel moeten bestaan dat een vraag na bijvoorbeeld 3 dagen niet meer verwijderd zou mogen worden.
Of een regel dat, wanneer blijkt dat veel mensen zich op een positieve manier met de vraag bezighouden, de vraag niet verwijderd mag worden.
Maar ja, daar hadden we het al eens eerder over, zucht. Gelukkig maar dat de zon schijnt, worden we weer blij van...
;-)

Het beste antwoord

Dan wordt die alsnog verwijderd, dat gebeurde van de week, opeens was het beste antwoord weg en de overige antwoorden bleven staan (maar kunnen dus niet meer het beste antwoord worden want de vraag was al gesloten).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"ja Pelle, natuurlijk wordt er nu meer op gelet dan vroeger, de site Goeie Vraag is volwassener geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine toevoeging: De punten voor het beste antwoord raak je niet meer kwijt. Over het algemeen worden oude antwoorden doorgaans alleen verwijderd als ze echt niet kunnen en er tussen geglipt zijn. De richtlijnen voor antwoorden waren 2 jaar geleden heel anders, bijvoorbeeld bij dubbele antwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Som: is dat ook als jullie er vlak na de toekenning van het beste antwoord achter komen? Dus bij die vraag van vorige week?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Pelle, Ik kan niet in discussie gaan over specifieke verwijderingen. Bij verwijderingen kan bezwaar worden gemaakt zodat wij met het team de verwijdering bespreken. Dat geldt voor nieuwe en oude vragen. Een vraag van een week geleden valt onder de huidige richtlijnen. Of een vraag wel of niet is gesloten heeft geen invloed op de verwijdering. Wij kunnen niet alles meteen inzien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijdering betrof mij niet. Ik heb het ook niet over bezwaren en discussies. Ik wilde alleen weten of, als je bij een nieuwe vraag de vraag zo snel gesloten wordt dat je pas NA het sluiten ziet dat het beste antwoord niet aan de regels voldeed die 10 punten ook weg zijn of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 10 punten worden door het systeem uitgedeeld bij het sluiten van de vraag aan de antwoordgever. Bij een antwoord dat niet aan de richtlijnen voldoet worden wel weer 5 punten afgetrokken. Het moderatieteam zal wel nagaan of er geen misbruik in het spel is tussen vraagsteller en antwoordgever en desgewenst ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

In de afgelopen jaren is de moderatie strenger geworden om verloedering tegen te gaan. Zo kan het gebeuren dat een antwoord dat vroeger wel door de beugel kon niet meer aan de huidige eisen voldoet en alsnog wordt verwijderd.