Kunnen vragen helemaal verwijderd worden door de vraagsteller?

Vanmiddag heb ik geantwoord op een (rekenkundige) vraag. De vraag is nergens meer terug te vinden, ook niet in het archief -het was een heel normale vraag, dus niet door de moderatoren verwijderd, lijkt me. Kan de vraagsteller zelf de hele vraag verwijderen, zodat deze niet in het archief komt?

Toegevoegd na 4 minuten:
De gestelde vraag is ook niet meer aanklikbaar in mijn eigen overzicht van antwoorden e.d., niet langer blauw maar zwart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was wel goed gesteld maar natuurlijk eeuwenoud, gewoon de volgorde regel. Ik denk dat de vraag daarom door de mods verwijderd is.

Het beste antwoord

Helaas kan dat. Heb dat al enkele keren meegemaakt bij een rekenkundige vraag. In plaats van dat de inzender van de vraag dankbaar is en één van de beantwoorders de punten voor het 'beste antwoord' toekent, haalt hij/zij gewoon de vraag weg.

Zelf heb ik een bepaald beeld bij zo'n vraag en vragensteller:
leerling krijgt huiswerk op. Een van die huiswerkopgaven is een zogenaamde 'rotsom'. Scholier heeft echter geen zin om het schoolboek te raadplegen en deponeert de vraag daarom op Goeie Vraag. Een ijverig team van wel enthousiaste rekenaars bijt zich vervolgens met veel plezier vast in de rekenkundige kluif.

Enige minuten later vertrouwen ze, onafhankelijk van elkaar, hun doorwrochte en (de hemel zij geprezen) gelijkluidende antwoord aan het internet toe. De scholier in kwestie komt nog eens langs, stelt tevreden vast dat de antwoorden gelijk zijn (en 'dus' wel goed moeten zijn), noteert de uitwerking in zijn huiswerkschrift en gaat mooi weer spelen met het antwoord van de vragenbeantwoorder. Daarna vertrekt hij met de digitale noorderzon maar eerst verwijdert hij nog gauw zijn vraag, zodat ook een slimme docent er nooit meer achterom hoe deze leerling aan zijn fantastische antwoord is gekomen. Helaas!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alleen al de manier van schrijven verdient een +...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beeld is overduidelijk, lol! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dan, nog 1.+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik ook maar even vermoed, dat het een huiswerkvraag betreft, licht ik onmiddellijk mijn hielen!
En dan ook vaak nog de manier waarop de vrag gesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ mede voor je levendige fantasie
Steenuiltje
11 jaar geleden
+++! Heel duidelijk uiteengezet! Nog geen 5 minuten geleden stond er ook weer zo'n huiswerkvraag. Als reactie aan vraagsteller (14 jaar) heb ik geschreven dat deze zijn eigen huiswerk moet maken. Melding gemaakt en de vraag is verwijderd zag ik. Is ook niet meer terug te vinden in mijn reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je moet toe geven ze worden wel steeds slimmer....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk om het beste antwoord te kiezen, want dat zijn ze allemaal! Maaralleen al vanwege de moeite om dit hele (komische!) verhaal te typen verdient Computoon de eer!

Andere antwoorden (2)

jazeker, zolang de vraag nog niet gesloten is, kan je hem zelf verwijderen.
is hij eenmaal gesloten, dan kan dat niet meer.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, dat maakt veel duidelijk! Scheelt een hoop zoekwerk... ;-) Maar op zich wel jammer, want ben altijd wel geïnteresseerd in antwoorden en reacties van anderen.
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, is ook vervelend als je net een antwoord wil plaatsen en de vraag is foetsie :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mijn antwoord of reactie maak ik een kopie,
dan kan ik dat meestal nog als prive bericht zenden naar de vraagsteller/ster. Voorkomt een hoop gedoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, een heel antwoord typen, en dan merken dat de vraag er niet meer is... Dat is mij ook al een paar keer overkomen, en de eerste keer dacht ik iets fout gedaan te hebben, of dat mijn pc kuren kreeg... ;-)
Er zijn nu eenmaal figuren die als ze het juiste antwoord binnen hebben, hun vraag verwijderen, want ze weten inmiddels het antwoord en de rest zal hun worst wezen.
Zeer à sociaal, maar het mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonde! Regelmatig bekijk ik allerlei vragen uit het archief, en leer er vaak ook nog van. Maar goed, we zijn niet allemaal hetzelfde (gelukkig maar!) en ieder mag doen wat hem of haar goeddunkt.