Zou er op de verschillende startpagina's bij de antwoorden geen verwijzing naar GV moeten komen?

Mmm wees er bij de vraag over het spelen van Catan op Windows 7 ( http://www.goeievraag.nl/vraag/catan-windows7-spelen.36519 ) op dat onze antwoorden letterlijk één op één op de startpagina waarvandaan de vraag komt verschijnen.
Ten eerste: Zou dit niet gemeld moeten worden in de voorwaarden van GV, dat de antwoorden ook daar geplaatst worden.

Ten tweede, zou er daar bij onze antwoorden dan niet vermeld moeten worden dat dit vanaf Goeie Vraag komt, net als dat er bij de vraag gemeld wordt dat het gesteld is vanaf een bepaalde startpagina?
Op die manier genereer je wellicht meer bezoek en is de kans ook groter dat de vraagsteller de moeite neemt om naar de site te gaan om de vraag zelf netjes te sluiten, in plaats van dat deze oneindig open blijft staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind dat de informatie over de werking van deze site en de toepassing van de antwoorden, maar ook over wijzigingen in bijvoorbeeld de algemene voorwaarden een stuk duidelijker moeten worden doorgegeven, persoonlijk pleit ik voor een (periodieke) e-mail.

Sowieso vind ik het van belang te weten waar mijn antwoorden voor gebruikt worden, dat het kan weet ik al langer, ik zou echter wel graag weten waar het kan en onder welke voorwaarden als daar sprake van is.

Ook is het merkwaardig dat degenen die op startpagina een vraag wil stellen niet eerst doorgeleid lijkt te worden naar een pagina met informatie over GV en wat het inhoudt, ik heb inderdaad de indruk dat velen niet weten wat deze website inhoudt en daardoor is de kans ook bijzonder klein om antwoord te krijgen op een reactie op de vraag (tegenvraag om meer helderheid te krijgen over wat de vraagsteller bedoelt). Alles bij elkaar is dit systeem nogal contraproductief dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zou wel zo netjes zijn als de link erbij zou staan, de bron van het antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat lijkt me wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij hoeft dat niet in de voorwaarden. Alhoewel wettelijk vaak anders, vind ik dat alles wat je op internet gooit, openbaar is. Daarbij zijn startpagina en GV beiden van IlseMedia, trouwens... Maar dat is voor velen niet bekend. Vermoedelijk hebben ze daarom nog niet zo lang geleden de voorwaarden tekstueel veranderd: om 'onze' content ook daar te kunnen plaatsen.
Verder is op startpagina wel te zien dat 't van GV komt: er staat zo'n wolkje bij... Ik heb nog niet gechecht of je daar op klikken, maar anders komt dat vast nog wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op een Startpagina-website een vraag stelt, dan kun je met een vinkje aangeven of je deze vraag wilt doorplaatsen op GV. Ik heb de indruk dat men dit vinkje niet snapt. En verder heb ik de indruk dat de integratie met met deze andere tak van IMG niet erg zinvol is. Dit was nog een redelijk zinnige vraag, maar het leeuwendeel moet onmiddellijk verwijderd worden omdat de vraag niet past op deze website.
Ik denk dat dit experiment maar eens beëindigd moet worden.
Hopelijk wordt dat een keer geëvalueerd.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is 't aantal lamje-plaatjes uitgeput? Ik heb nog wel een stapel Donald Duck's liggen... ;)
AWM
14 jaar geleden
Ik zie je scans gaarne tegemoet. Maar dit is toch ook een lam(p)je?
Vraag 1: Dit staat al inde voorwaarden:

Copyright

Je behoudt alle eigendomsrechten op inhoud die door jou is geplaatst, maar stemt ermee in dat jouw inhoud wordt getoond op GoeieVraag.nl en andere websites / applicaties.

Vraag 2: Daar ben ik het mee eens, dat er eigenlijk een vermelding op moet staan. Echter zal dit extra kosten met zich meebrengen lijkt mij. Omdat je immers dan actief met je naam gaat adverteren. Het is nu een soort van service, in mijn ogen. Omdat beide sites nu een hogere Google vermelding krijgen door het heen en weer geëmmer.
Als je hoog in Google komt te staan komt de traffic naar de site ook vanzelf op gang. Dus lijkt me dit een kosten kwestie.

Maar ik vind het punt dat die vragen maar open blijven en dat er vaak nooit meer enig teken van leven komt een punt waar wel eens naar gekeken mag worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er staat trouwens op die betreffende site wel een GoeieVraag wolkje bij elk antwoord wat hier vandaan komt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wat er dus bij deze site gebeurd, daar waar je heen verwijst. Is dat de antwoorden van GoeieVraag daar heen worden gestuurd, maar niet de reaties daarop. De vraagsteller van die startpagina site reageerd wel degelijk, alleen komen die reacties weer niet terug naar GoeieVraag. Maar neemt een sitebeheerder of gebruiker van de Catan site dit weer over.

Het is dus een éémalig antwoord wat je geeft en verder gebeurd er niks. De vraagsteller doet wel degelijk iets, maar dat komt gewoonweg niet hier door.

Programmeer ellendelingetje is dat natuurlijk ook wel om ook de reacties heen en weer te sturen... Maar toch...

Lijkt me wel handig als GoeieVraag een vermelding zou zetten bij doorverwijs vragen van andere sites af. Éénmalig antwoord, verder geen discussie mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij ook een plusje voor je uitgebreide antwoord.
Aangaande punt 1:
Dat staat al in de voorwaarden en wel onder artikel 12.2.c:

"Door Inhoud op de Website in te voeren of naar de Website te uploaden: verleent de Geregistreerde Gebruiker ilse media een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) om deze Inhoud op de Website of op andere websites van ilse media te publiceren en anderszins te gebruiken, te kopiëren en al dan niet commercieel te exploiteren en te verspreiden, afgeleide werken te maken, en de Inhoud te tonen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de Website en aanverwante activiteiten van ilse media, waaronder het promoten en verder verspreiden van de Website (en daarvan afgeleide werken), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook;"

Aangaande punt 2:
Bij onze antwoorden wordt het icoontje van Goeievraag.nl getoond, zie de antwoorden van jouzelf en mmm: http://catan.startpagina.nl/prikbord/10458031/windows7#msg-10458031.

Ben het wel met je eens dat vragen die vanaf startpagina's komen lang niet altijd gesloten worden, wat bijzonder jammer is.

Hopelijk heb ik e.e.a. duidelijk kunnen uitleggen.