Hoe kan het dat er zo vaak vragen van 16-minners op Goeie Vraag komen, terwijl het volgens het beleid niet mag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Doordat GV niet kan controleren of de persoon die de vraag stelt wel echt ouder is dan 16.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar vaak zeggen ze in de vraag zelf al hoe oud ze zijn of in welke klas ze zitten, en toch blijft de vraag staan :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar soms zeggen ze dan in een vraag dat ze 13 zijn oid, word er dan iets aan gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de vraag meldt, wordt hij weggehaald.
Het is heel makkelijk. je hoeft alleen akkoord te gaan met se voorwaarden en je kunt.beginnen. Goeievraag kan niet checken of iemand echt.ouder dan 18 is, helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ouder dan 16*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist!
Omdat de vragen niet meteen weggemodereerd worden. Als je een vraag tegenkomt van iemand die duidelijk onder de 16 is (en waarvan de inhoud duidelijk 16- is), kun je hem melden. Dan wordt de vraag weggehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag inderdaad, maar wordt het account van de vraagsteller ook gestopt?
Amadea
11 jaar geleden
Het account wordt geblokkeerd als het een gebruiker betreft die na februari 2012 lid is geworden en duidelijk nog geen 16 is. Kinderen die vóór februari 2012 ingeschreven zijn mogen wél gebruiker blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, bedankt.
Rieneke1
11 jaar geleden
amadea, ik meen dat het november 2011 is.
Amadea
11 jaar geleden
Gezien het feit dat ook Momo februari 2012 vermeldt denk ik toch dat die maand de juiste is. Hopelijk komt er nog een moderator het bevestigen.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik heb het even nagezocht op het gvf.
de exacte datum is 23 november 2011.
moderator itsme heeft het neergezet.
Regelmatig zeggen de vraagsteller hun leeftijd.
lees net een vraag.... hallo ik ben 14.....
Dan lijkt het me erg duidelijk, dat die te jong is.
Mogelijk duurt het even, maar komt de verwijdering nog.
En plukken ze eerst de echte foute vragen er uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Nou, jij bent er zelf nog meer als de kippen bij. Jij stelt deze vraag, en direct DAARNA wordt een vraag gesteld door een veertienjarige. Ben je een soort neutrino of zo?     ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag wordt inderdaad verwijderd, maar wordt het account van de vraagsteller ook gestopt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als het niet goed is niet?
LOL
Die strengere leeftijdsnorm geldt vanaf februari 2012.

Als iemand van onder de 16 jaar al veel langer actief is op GV en daar behoorlijke vragen stelt, dan mag diegene blijven.

Nieuwe vragen van nieuwe deelnemers onder de 16 jaar
-bij vermoeden of bij duidelijkheid - kunnen
gemeld worden aan de moderatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is sinds 23 november 2011 dat elke nieuwe gebruiker bij het registreren verklaart dat hij/zij 16 jaar of ouder is.
Alle gebruikers die voor dat tijdstip zijn geregistreerd, kunnen dus jonger zijn dan 16. Omdat de datum van registratie voor de andere gebruikers niet zichtbaar is, alleen de maand van registratie, vragen we om te jonge gebruikers te melden als deze geregistreerd zijn in of na december 2011.

Voor elke gebruiker geldt: Vragen die zij stellen, en antwoorden die ze geven, moeten passen bij de doelgroep van goeievraag. En die doelgroep is '16 jaar en ouder'.
De moderatie zal 'kindervragen' verwijderen, ongeacht de leeftijd van de vraagsteller.

De moderatie blokkeert elke gebruiker waarvan is aan te tonen dat deze jonger is dan 16 en is geregistreerd na 23 november 2011.
itsme
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Toch weet ik zeker een keer te hebben gelezen dat sinds februari 2012 streng gemodereerd wordt op leeftijd. Dus dat de gebruikers die in december 2011 en januari 2012 inschreven nog oogluikend toegestaan worden. Hoe komen Momopoyolo en ik daar anders bij?
itsme
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe jullie daarbij komen... maar het is goed mogelijk dat het pas later bekend is geworden bij de bestaande gebruikers.
Immers, deze richtlijn geldt alleen voor nieuwe gebruikers, want die verklaren dat ze al 16 jaar zijn bij registratie. Daar komt bij dat als we een gebruiker blokkeren dan is dat aan de buitenkant niet zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hebben wij gelezen op het Goeie Vraag Forum.
Amadea
11 jaar geleden
Dat heb ik geprobeerd terug te vinden, maar dat lukt me niet. Vermoedelijk heeft AWM het een keer vermeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://goeievraagnl.123forum.nu/viewtopic.php?f=4&t=3344&p=36833&hilit=leeftijd#p36833 De gebruiker wordt wel geblokkeerd, maar niet
alle bijdragen van zo'n guppie worden
dan ook verwijderd.