zou een apparte categorie voor kinderen een idee zijn ???

ik ben een paar keer tegengekomen dat somigen het lastig vinden dat je niet kan zien hoe oud iemand is en hoe je moet antwoorden omdat je niet weet of iemand heel jong is.
is het niet een idee om voor basisschool kinderen een apparte map aan te maken dat die kinderen daar vragen mogen stellen.
dan weten wij ook hoe we geschikt kunnen antwoorden in kindertaal. of dat kinderen elkaar kunnen helpen met kindervragen

14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind een aparte categorie voor kinderen niet echt nodig, als een kind oud genoeg is om over een vraag na te denken en die te formuleren, het ook oud genoeg is voor een eerlijk antwoord, zo heb ik het bij mijn kinderen ook altijd gedaan. Het is wel zo dat bepaalde onderwerpen voor kinderen misschien te moeilijk/volwassen zijn? Aan de andere kant, ze weten tegenwoordig toch al veel meer dan wij op die leeftijd ;-)

En "kindertaal" ... veel mensen gaan belerend of overdreven doen als ze iets aan een kind willen uitleggen, net of het kind geen volwaardig persoon is. Dat zijn vaak ook de mensen die aan hun kleine kind vertellen dat een hondje een "woefje" is

Maar toch beter dan mijn eigen opvoeding; als ik een vraag had en mijn moeder had er geen zin in (gebeurde vaak) dan zei ze "dat merk je wel als je groot bent"

Gelukkig ben ik nu groot :)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee. Een vraag is een vraag. Een antwoord een antwoord. Laten we geen groepen gaan maken en zeggen 'ouder dan 18; ma ik je credit card? Ja. Je mag op het volwassenen forum komen. Je krijgt hier door de variatie in leeftij d een mix van antwoorden.

Veel beter kan je gewoon iedereen vragen aan te egven in welke leeftijdcategorie ze vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou pleiten voor weergeven van de leeftijd van personen naast de naam onder de avatar! En als vereiste maken bij registratie dat leeftijd wordt opgegeven. Je hebt dan alsnog kant op valse leeftijden, maar dat is dan iemands eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een heel goed idee, maar ik denk niet zo makkelijk uitvoerbaar. In iedere geval niet samen met volwassen. Lijkt me gezien sommige vragen ongeschikt voor jeugdigen. Ik ben er voor en tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zou dat niet verstandig vinden. De kinder vragen beantwoorden is een kunst die je jezelf moet aanleren.
Een kind stelt een vraag op het moment dat het er aan toe is. Dus kunnen wij onze kennis overdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind niet dat je onderscheid moet maken in leeftijd, als er speciale kindervragen zijn, dan zijn er daarvoor genoeg alternatieven. Als specialistische vragen hebt, dan vind ik dat je dat op die speciale sites het beste kan vragen voor een passend antwoord.

Op GV zijn over het algemeen niet veel specialisten of een grote groep kinderen aanwezig.

Daarnaast vallen kindervragen sowieso al snel op door de manier van schrijven of aan de vraag te zien. Degene die de vraag beantwoord, moet dan ook slim genoeg zijn om deze vragen te herkennen en ook zo te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV is voor 16 jaar en ouder geloof ik uit mijn hoofd (kan ook 18 zijn maar dat kan ik niet zo makkelijk checken op me mobiel). Het is dus niet nodig om voor kinderen iets aan te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe heb je gelijk, maar de ouder/voogd is verantwoordelijk en de GV is niet gericht op kinderen onder de 16 jaar: 10. Minderjarige Familieleden
10.1 De Website is niet gericht op personen die jonger zijn dan 16 jaar. Geregistreerde Gebruikers die jonger zijn dan zestien jaar hebben toestemming nodig van hun ouders of wettelijk vertegenwoordigers om zich te registreren. Een Bezoeker verklaart door het invullen en versturen van het Registratieformulier dat hij/zij 16 jaar of ouder is of jonger is dan 16 jaar maar zich registreert met toestemming van zijn/haar ouders of wettelijk vertegenwoordigers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat dat zo in de voorwaarden staat, het blijft dan een impliciete toestemming van de ouders en de wet schrijft expliciete toestemming voor.
Mensen onder de 18 horen hier naar mijn mening niet thuis, dus nee, geen aparte categorie maken. Voor kinderen zijn weer andere websites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mening is dat GV niet een site voor kinderen.
Er zijn genoeg forums waar ze hun vraag kunnen stellen waarmee ze niet bij ouders of een ander vertrouwenspersoon terrecht kunnen.