Als iemand een goed antwoord geeft maar dat bij reacties schrijft , kan je dat dan melden?

Ik heb gelezen op de site dat je een melding kan krijgen dat je antwoord is verplaatst naar reacties door het moderatieteam. Dat komt dan waarschijnlijk omdat iemand dat heeft doorgegeven dat het geen antwoord was maar bv. een vraag ter informatie.
Maar stel dat iemand een goed antwoord geeft en die schrijft dat misschien per ongeluk bij de reacties, kan je dat dan ook melden? Zodat die persoon dan toch een punt krijgt?
Ik zou dat ook interessant vinden in verband met het beste antwoord. Ik vind het heel handig als het beste antwoord vooraan staat dan kan je als buitenstaander ineens zien wat een goed antwoord is op de vraag.
Maar als het beste antwoord staat bij de reacties is dat moeilijker natuurlijk. Daarom vraag ik me af of je dat kan doorgeven aan het moderatieteam "oeps het beste antwoord staat nu toch wel bij de reacties"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, een dergelijke melding wordt niets mee gedaan.
Het enige wat je kan doen is door de reactiegever een pb te sturen.
Wat ikzelf vaak doe is als ik een antwoord geef, een verwijzing naar een bepaalde reactie te geven.
Niet dat diegene er mee geholpen is, maar dat is volgens mij ook niet de strekking van het geheel.
Het gaat er om dat de vraagsteller goed geholpen kan worden.
Omgekeerd worden antwoorden wel eens verplaatst, zowel op eigen verzoek als op verzoek van derden of door interactie van een moderator zelf.
Maar dat gaf je zelf al aan.
Soms worden goede antwoorden met een redelijk standaard motivatie door moderators verwijdert alwaar je weer tegen in verweer kan gaan.
Ook zijn er behoorlijk veel gebruikers die alleen maar lopen te trollen om een ander neer te halen en zo hun antwoord ( welks veelal ook nog eens gekopieerd zijn ) als beste uit de bus te laten komen.
Dit zijn vooral de mensen die het voor de punten of voor de "eer" gaan, doch zie ik zelf daar niet echt de meerwaarde daarvan in.
Dit forum is er tenslotte voor om mensen zoveel mogelijk te helpen toch?
Soms is een strikte handhaving wel eens nodig, doch helaas wordt hier de plank vaak compleet misgeslagen.

Wat je ook kan doen is geen beste antwoord te geven, maar als slotwoord bij je vraag te melden dat jouw best bevonden antwoordt in één der reacties stond.
En dat kan je doen met naam en toenaam.
Ere wie ere toekomt zeg maar ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou je zelf via een reactie of een persoonlijk bericht aan die persoon door kunnen geven. Het lijkt mij niet dat de moderators, die het al druk genoeg hebben, ook nog eens reacties moeten gaan verplaatsen naar het antwoordveld. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Soms heeft zo'n reageerder een gegronde reden om het niet als antwoord te willen plaatsen. En dat laten ze dan meestal wel weten.
Amadea
11 jaar geleden
dat kun je melden, daar wordt alleen niets mee gedaan, je kunt wel via een persoonlijk bericht de reactiegever, er op attent maken, dat de reactie, beter bij de antwoorden geplaatst kan worden.