Waarom wordt er geen minimumleeftijd gesteld op Goeievraag.nl?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie steeds meer jongeren die vragen stellen over seks, verliefdheid of hoe ze moeten roken. Dat vind ik minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de vraag steller/ster kan het belangrijk zijn deze vragen...

Antwoorden (11)

de minimale leeftijd is 16.
als je jonger bent moet je toestemming hebben van een oudere
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar met toestemming is er dus geen minimum leeftijd.
rebecca
14 jaar geleden
dan in principe niet nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Omdat het niet verboden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Waarom zou dat er moeten zijn? Je kan er hier alleen maar van leren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Omdat jonge kinderen ook goede antwoorden kunnen geven. ze kunnen ook heel goed met google omgaan dus knippen en plakken is geen probleem bij sommige vragen.

Toegevoegd na 19 seconden:
En omdat ze hier veel kunnen leren ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jongeren onder ons zitten ook met vragen...en soms vragen,waar ze niet mee naar hun ouders gaan...hoe controleer je trouwens hoe oud/jong iemand is op Internet?
Ik persoonlijk vindt jongere geen probleem en blijkbaar GV ook niet....
Dat is misschien de reden dat er geen leeftijdsgrens aan GV zit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd, +1
Omdat het A discriminerend is, B niet nodig en C niet te handhaven is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze stellen geen leeftijdgrens nee maar eigenlijk wel... je moet vragen zo en niet anders omschrijven.. en dat valt niet altijd mee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wel ? Ik vind zolang de vragen goed doordacht zijn en men zich aan de regelementen houd . En de leeftijd geeft geen garantie of het goeie of slechte vragen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgends de algemene voorwaarde:
10.1 De Website is niet gericht op personen die jonger zijn dan 16 jaar. Geregistreerde Gebruikers die jonger zijn dan zestien jaar hebben toestemming nodig van hun ouders of wettelijk vertegenwoordigers om zich te registreren. Een Bezoeker verklaart door het invullen en versturen van het Registratieformulier dat hij/zij 16 jaar of ouder is of jonger is dan 16 jaar maar zich registreert met toestemming van zijn/haar ouders of wettelijk vertegenwoordigers.
Dus er is eigenlijk geen leeftijd-restrictie. En op internet is zoiets ook al bijna niet meer te controleren.
Het is goed dat jongeren ook de kans krijgen om hun vragen te stellen en antwoorden te geven.
Het lijkt mij alleen wel een goed idee om het invullen van je leeftijd op je profiel verplicht te maken. Zodat je ook antwoorden kan geven op niveau van de vragensteller.
Of misschien is het leuk idee om een jeugd-gv te maken. Speciaal voor jongeren tot 18 jaar. Ik denk dat daar ook wel interresse voor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf ongeveer die leeftijd, en weet ook gewoon veel antwoorden.. Ik leer er ook veel van, hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als mensen je antwoorden niet goed vinden, merk je dat vanzelf...
omdat ik gewoon kan zeggen dat ik 67 jaar oud ben terwijl ik eigenlijk maar 8 jaar oud ben. Dus dit is toch niet te controleren. Of komt er binnenkort nog iemand van goeie vraag bij mij langs om mijn paspoort na te kijken??? :p