Is het mogelijk om in de top 10 van GV te komen indien je een baan hebt van 40 uur in de week?

Volgens mij is het namelijk onmogelijk om in de top 10 te komen wanneer je overdag werkt. Klopt het dat de top 10 uit mensen bestaan die niet (meer) werken? Want anders zou ik echt niet weten hoe ik in hemelsnaam die punten bij elkaar ga sprokkelen.

Toegevoegd na 2 uur:
En het grappige is dat de nummer 1 het dubbele aantal vragen heeft beantwoord dan de nummer 2. Betekent dat dan dat nummer 1 veel minder goede antwoorden geeft maar wel meer online is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ga vooral geen domme/nutteloze antwoorden geven omdat je graag punten wil hebben.
dan kun je beter goede antwoorden geven:)
succes.
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor jou domme en nutteloze antwoorden zijn hoeft voor een ander nog niet zo te zijn jamie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je wel degelijk gelijk hebt... Het maakt uit of je in het begin erbij bent, natuurlijk, ook al had je geen enkele baan, als je nu begint, dan heb je sowieso een hele kluif om er te komen, maar Marleen heeft dat toch heel snel gedaan om een plaats in de top 10 te verkrijgen... En Jelle is ook heel snel doorgedrongen tot een klassering in de beste 10... Dus het kan heel goed hoor... Dus probeer maar als je wil, of je nummer 1 ooit inhaalt dat betwijfel ik... :-)) Doorgaan en erbij blijven, op GV geldt dat je heel sterk in je schoenen moet staan en tegen een stootje kunt, survival of the fittest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
... of je moet vrije tijd van je baas nemen... (ik ben nu nét klaar [grijns])
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je daar gelijk in hebt om in de top 10 te komen moet je heel wat vragen beantwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? Net stonden jullie bij antwoorden en nu bij reacties?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het nut van in de top 10 staan?
Op dit moment werk ik niet maar de top 10 zal ik voorlopig niet halen. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok nelly dan heb je ook nog andere interesses .

Het beste antwoord

De kunst is niet om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, want per gegeven antwoord krijg je slechts één punt.

De kunst is om vragen te beantwoorden binnen een categorie waar jij veel verstand van hebt; je antwoord weloverwogen en zorgvuldig te geven, en eventueel te onderbouwen.
Op die manier krijg je veel plusduimpjes van mede-GV-ers, en maak je ook de grootste kans op het beste antwoord wat je 10 punten extra oplevert.

Ik sta niet in de top10, maar wel vrij hoog. Ik heb gewoon een baan van 5 dagen per week, en een gezin draaiende te houden, en verder nog lid van meerdere verenigingen. GV doe ik ernaast, en toch ben ik redelijk snel gestegen.

Als je gemiddeld per dag 10 vragen zou weten te beantwoorden, waarvan er minstens 1 als beste antwoord wordt gekozen stijg je al snel in de puntenranglijst.

Overigens beantwoordt dat niet exact je vraag, en het antwoord is dat er ook in de GV top gewoon mensen zitten met een (al dan niet fulltime) baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ja hoor.

Ik heb geen volledige baan, en werk in mijn tijd daarnaast aan een paar wetenschappelijke vraagstukken welke ik dan weer publiceer. Tevens verbouw ik een huis.

Is een kwestie van een baan achter een PC hebben en de desktop app gebruiken. (Ik verstuur voor werk 50-150 emails per dag, en ben de hele dag derhalve online.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb 2400 antwoorden gegeven. In 11 maanden. Zeg.. 330 dagen. Dat zijn dus 7 antwoorden per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jahoor, maar dan moet je niet veel geven om je nachtrust :P
Natuurlijk, waar een wil is is een weg. Je kunt weeeken lang na je werk als een gek alle vragen 'beantwoorden' en punten scoren tot je in slaap valt op je eigen toetsenbord, maar ik vraag me af waarom je dat zou willen? Waarom vraag je je dat uberhaupt af?
Ik ken de top 10 niet persoonlijk, maar volgens mij bestaan ze zeker niet allemaal uit niet (meer) werkenden. Ze hebben gewoon wat meer tijd voor GV dan de mensen op GV met minder dan 8.000 punten.. ieder zijn/haar hobby natuurlijk. Maar dat is met alles zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft slechts waardevolle antwoorden te geven die je veel punten opleveren en ga je lekker omhoog. Als je het om de punten is te doen. Met overal een kreet plaatsen, kom je niet ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik zit in de top10 van GV en heb een baan van 40 uur, daarnaast sport ik 5x per week een uur en heb ik ook nog vele andere hobbies waarbij geen computer komt kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als ze wel zouden komen kijken,wat zouden ze dan zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vakantieganger, een enthousiast amateur-fotograaf, iemand die dol is op lezen, iemand die graag bordspelen speelt en ook graag een filmpje kijkt.
Ja vast wel... veel antwoorden geven en vooral goeie antwoorden! daar krijg je duimpjes op dus weer plus 1 en zo loopt het wel aan... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is dit mogelijk. Toen ik met GV begon, werkte ik 36 uur buitenshuis en runde naast mijn werk ook nog het huishouden. Vanaf augustus werk ik minder, maar volg naast werk ook nog een HBO-opleiding.

Het hangt natuurlijk wel van je expertises en algemene ontwikkeling af, want als je de punten moet verdienen door veel vragen te beantwoorden dan duurt het wel even voor je tot de top tien doorgedrongen bent. De kunst is om zo min mogelijk antwoorden te geven met een zo hoog mogelijk beste antwoorden percentage.

Ik beantwoord over het algemeen niet meer dan een vraag of vijf per dag, maar als ik eens een vrije dag heb, wil het soms wel eens voorkomen dat ik iets te lang vragen blijf beantwoorden. Maar bij mij is het echt hobby en geen 'dagtaak'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk 32 uur per week en op mijn werk heb ik daar echt geen ruimte voor, maar mijn werkplek is er niet voor om op GV te zitten. Dus nee dat ga ik niet redden. Maar het hoeft toch ook niet om in de top 10 van GV te staan. Eigenlijk houd ik me er ook niet zo mee bezig. Dat is maar goed ook. Als ik mij daar mee bezig moest houden, denk ik dat mijn dagelijkse leven maar saai is. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien gaat het je lukken als je een mobiele telefoon met internet hebt. Dan kan je overal waar je bent afstemmen op www.goeievraag.nl zelfs op het toilet!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk... Je moet zeer goed zijn en continu ingelogd kunnen blijven wil je een kans maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het mogelijk is.
Tenzij de meest actieve GV-ers een sabbatical year nemen, (tip? voor X...X?) zodat je enigzins in de kunt komen van het hoge puntaantal. Succes!

Toegevoegd na 58 minuten:
...zodat je enigzins in de buurt kunt komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag aan je baas of je op het werk ook mag beantwoorden, of je moet het 's nachts doen.!