Waarom klopt het percentage 'Beste antwoorden' op GV niet?

Bij mij zijn 14 van de 191 antwoorden als beste aangemerkt, hetgeen volgens het illustere GoeieVraag.nl-rekenprogramma 12% zou zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het 'beste antwoord'-percentage gaat namelijk alleen over de vragen waarbij een 'beste antwoord' is gekozen en niet over het aantal beantwoorde vragen.

Het aantal beste antwoorden wordt dus afgezet tegen het aantal vragen waarbij daadwerkelijk een beste antwoord is gekozen.

14 beste antwoorden is 12%.

Dus 14/12*100= 116,6666* vragen zijn gesloten en daarbij is een 'beste antwoord' gekozen.

Dus zo'n 117 van de 191 vragen waarop jij antwoord gaf zijn gesloten en hebben een beste antwoord gekozen.

Bij 74 vragen is dus (nog) geen beste antwoord gekozen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe wordt het percentage beste antwoorden berekend?
Het percentage 'beste antwoorden' dat te vinden is op je profielpagina wordt berekend door het totaal aantal 'beste antwoorden' te delen door het aantal beantwoorde vragen die én gesloten zijn én waarbij een 'beste antwoord' is gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij telt alleen de vragen waar ook daadwerkelijk een beste antwoord uit is gekomen voor je gemiddelde.

Toegevoegd na 23 seconden:
Dus niet het aantal vragen dat je hebt beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er wordt bij het bepalen van beste antwoorden percentages gekeken naar de vragen die ook daadwerkelijk een beste antwoord hebben gekregen.

Dit is ingevoerd omdat het aantal vragen wat niet correct wordt afgesloten en het aantal vragen wat geen beste antwoord toebedeelt krijgt erg hoog is.