wie betaald de politie in het buitenland als het in opdracht gebeurd van een ander land?

Het duo dat in nederland gezocht word, is in duitsland gearresteerd. Duitsland heeft daarvoor ook veel kosten gemaakt van de politie, het zoeken, arresteren, onderdak. Wie betaalt dat? Nl, duitsland of is dat gewoon over en weer een dienst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Duitsland in dit geval. De andere landen hebben er ook profijt van, als criminelen zich niet meer op hun grondgebied verblijven. Dus dat zij van de straat zijn. Als Duitsland (in dit geval), niet had ingegrepen, dan was de kans zeer groot, dat dit stel in Duitsland criminele praktijken uit zouden oefenen. Zo gaat dat ook met criminelen die in andere landen worden gezocht en eventueel opgepakt, als aannemelijk is dat zij in dat land verblijven.