Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

auto rijd na schade door, hiervan aangifte doen?

vanmiddag stond mijn auto geparkeerd voor een winkel. Voor mijn auto stond nog een auto geparkeerd. Ik was Nog geen 5 minuten binnen totdat een winkelmedewerker tegen mij zegt dat de auto voor mij tegen mijn auto aanreed. Toen ben ik snel naar buiten gegaan, heb snel gekeken of ik schade had en de auto voor mij reed snel weg. nu zit er een deuk in de kentekenplaat en de houder is kapot. Nu weet ik wel dat dit niet de allerduurste kosten zijn maar vind het erg onbeschoft om dan snel weg te rijden ( de automobilist moet het wel gemerkt hebben, als de winkelmedewerker de klap binnen kon horen). hiervan aangifte doen of het erbij laten zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
308

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja zeker aangifte doen! Doorrijden na een aanrijding is strafbaar. En het is ook goed als ze zo een aso pakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus
@chantall, dit moet je echt melden bij de politie. Misschien wil het winkelmeisje nog getuigen.
Schade indienen bij je Rechtsbijstandverzekering als je die hebt en anders bij het waarborgfonds.
Het kan zelfs belangrijk zijn dat je van de schade en het doorrijden aangifte doet. Stel morgen zet hij/zij de auto voor jouw auto en beweert dan dat jij achterop gereden bent. Denk niet dat dit vergezocht is, alles komt voor.
Bij schade door onbekende dader, altijd spoedig de schade melden bij de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Bovendien kan een getuige het kenteken wel genoteerd hebben, als deze hier wel melding van gemaakt heeft, kan hij/zij alsnog de schade betalen, ik denk dat dit ook een strafbare overtreding is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding