Waarom verwijderen vragenstellers op GV zelf hun vraag nadat er een paar antwoorden binnen zijn gekomen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Dus zelf verwijderen (ipv afsluiten).

Toegevoegd na 19 minuten:
Dat is soms jammer, omdat daarmee ook de soms waardevolle antwoorden verdwijnen.

Toegevoegd na 48 minuten:
Reacties van personen die zelf hun vragen wel eens verwijderd hebben kunnen zeer verhelderend zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat de moderators het niet hebben gedaan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een verwijderknop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderen? Dat laat ik aan de Moderators over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar hoe weet je dan of de vraagsteller het verwijderd heeft of de moderatoren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je als buitenstaander niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het vermoeden dat de laatste tijd sommige mensen zelf hun vragen verwijderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, lijkt me ook niet nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Colconbri@ dat kan, maar je weet het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verwijderen is een functie die niet zo heel nieuw is, in het begin was hij er niet, hij is er dus later bijgekomen, maar ik schat toch zeker al zo'n maand of 9 geleden. Het is dus heel goed mogelijk dat heel veel vragen door de gebruiker zelf verwijderd worden, wij kunnen dat gewoon niet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Colconbri, de mods zijn ook wel overenthousiast aan het verwijderen de afgelopen, zeg, week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het misschien een idee, om de vraag te stellen:
"is het mogelijk om je eigen vraag te verwijderen?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kundalini: jazeker kan dat.
en daarmee gaan daardoor waardevolle antwoorden verloren. wel mogelijk is nu en dan iets wat jouw echte aandacht heeft op te slaan in ander programma.

Het beste antwoord

Nou dat kan ik me heel goed voorstellen!
Het gebeurt nog al eens, dat iemand vol goede moed een hele serieuze en persoonlijke vraag stelt.
Vaak lopen deze mensen er al weken mee rond, zal ik hem wel of niet stellen.
Als ze dan uiteindelijk toch hun vraag stellen en ze zien, dat hun vraag, door belachelijke en soms kwetsende antwoorden ontkracht wordt, halen ze uit paniek hun vraag weg, voordat er nog meer shit over hun heen komt.
Het maakt ze onzeker en vaak ook erg verdrietig.
Voor hun was de vraag van grote waarde, voor sommige beantwoorders een kans iemand helemaal af te branden!
Of om even leuk te zijn.
Walgelijk vind ik soms deze antwoorden, zeg dan niets!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat ze dan van mening zijn dat ze voldoende geholpen zijn.

Ik laat mijn vragen altijd de volledige tijdsduur openstaan.
Er kan altijd nog een beter antwoord komen, of een antwoord dat mijn gedachten prikkelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verwijderen, da's niet hetzelfde als sluiten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet hetzelfde.
Mijn antwoord blijft wel het zelfde. Wat maakt het voor verschil? Vraag weg=vraag weg. Okee, er is dan geen beste antwoord gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als je je vraag sluit is hij niet weg, dan kun je hem via je profiel (en ik kan dat ook via jouw profiel) of de zoekfunctie gewoon terugvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een vraag sluit zijn de antwoorden niet weg. Die zoekfunctie is voor velen ook onbekend gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zoekfunctie is inderdaad vrij onbekend.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben ze dan al een bevredigend antwoord gekregen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dus eigenlijk kan je deze vraag nu ook al weer verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, over een klei uurtje.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwar verwijderen nu niet met sluiten.
Je kunt je antwoord pas na 1 uur verwijderen,als je voor 100% tevreden bent met de antwoorden,en de vraag is niet interessant voor de lezers verwijder je hem

bv hoe heet die film met die man met 4 ogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent nu de derde die verwijderen met sluiten verwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is het verschil dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij verwijderen is je vraag (inclusief antwoorden e.d.) weg, op dezelfde manier als wanneer de moderator je vraag verwijdert heeft. Als je de vraag sluit is deze via de zoekfunctie nog terug te vinden en ook via je profiel bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee dank je wel Lodewijk wat is jou persoonlijk antwoord op deze vraag eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik al gelezen thanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat hieronder. Ik verwijder wel eens vragen als ik vind dat de antwoorden niet al te serieus zijn, of als naar mijn mening uit de antwoorden blijkt dat de vraag niet goed gelezen is of zo (dit dan meestal pas nadat ik al geprobeerd heb om het duidelijker te stellen).
Zelf verwijder ik een heel enkele keer wel eens een vraag, ondanks dat er antwoorden op gekomen zijn, omdat die antwoorden dan meestal uitgaan van een verkeerde lezing van de vraag.

Als ik drie of vier antwoorden krijg waaruit duidelijk blijkt dat de vraag niet goed gelezen wordt of zo, dan ben ik nog wel eens geneigd om de vraag dan maar niet meer te willen stellen, dan kan ik een beste antwoord toekenne, of gewoon sluiten, maar soms verwijder ik dan dus de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen kunnen (naar mijn mening) om een aantal verschillende redenen door de gebruiker verwijderd worden:

- Je komt er pas na plaatsing achter dat je vraag dubbel op de site staat, of dat dezelfde vraag op een andere manier al is gesteld
- Er staan teveel taalfouten in je vraag naar je zin omdat je te snel op doorgaan hebt gedrukt, en hierop wordt je geattendeerd door mede GV-ers
- Je hebt zelf het antwoord op je vraag al gevonden.
- Je had je vraag meer voor de gein neergezet dan om echt achter een antwoord te komen.
- Er zijn een boel negatieve reacties op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondat je na een tijdje het gevoel krijgt of die vraag wel of niet goed is gesteld .
En als jij dan een beetje onzeker bent over die vraag en jij hebt al enkele antwoorden binnen dan ga jij die vraag verwijderen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel eens een vraag (of 2) verwijderd, omdat ik het uiteindelijk toch een domme vraag vond. maar wat de motivatie van anderen is...da wee'k ook nie.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar dat staat hierboven al goed uitgelegd zie ik net.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het gelukkig nog mag, doe ik dat...

Ja ik doe dat vaak... Ik stel geen vragen, maar de laatste ±10 vragen heb ik zelf weer verwijderd... Je antwoorden en reacties kunnen verhelderend zijn, maar het mag gewist worden... Voorheen mochten ook reacties gewist worden, dat mag niet meer... Dus het zou goed kunnen dat dit ook verboden wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms heb ik mijn vraag weleens verkeerd gesteld en dan krijg ik uiteraard niet het antwoord wat ik zoek,dus verwijder ik mijn vraag ,maar ik probeer dan wel die vraag anders te stellen.
Of ik heb iets verkeerd uit gelegd dus doe ik het opnieuw.Ik wil toch positieve reacties krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze doen het omdat als ze vergeten de vraag af te sluiten dat ze de punten niet terug krijgen.Je weet als je een vraag stelt drie punten verliest. Als je hem dan sluit krijg je je drie punten weer terug. Als je het dan vergeet en een maand later opmerkt dan is het te laat en kan je de vraag niet meer sluiten dus ook de punten niet meer terug krijgen. Dat is de kunst van het punten verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eh, het gaat in principe om de antwoorden toch?
Ik heb nog nooit een vraag zelf verwijderd.
Of ik laat de vraag 7 dagen staan,en sluit hem dan af en ken iemand het beste antwoord toe.
Ook leuk om iemand de punten te gunnen.
Wel als een vraag direct een goed en vaak niet te verbeteren antwoord heeft dan sluit ik hem vaak na een korte tijd al.
Je merkt gewoon aan een vraag of deze interessant gevonden wordt.
Verleden week had ik een vraag waarop ik op de laatste dag nog een antwoord kreeg,dat in mijn ogen het beste antwoord was.
Ook omdat er mensen zijn die ook veel oudere vragen gewoon doorlezen ,en nog beantwoorden.
Maar ook omdat mensen een vraag pas na een paar dagen zien,en deze voor hen toch nog interessant kan zijn.