wat zou een portaal container kraan zoals in de (Rotterdamse) haven aan stroom verbruiken per uur?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat ie doet.
Als ie stilstaat, bar weinig.
Als ie een last hijst ca. 10 maal de snelheid per kilogram per seconde.
Ofwel 36 kWh per kilogram per uur.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn dank is meer dan groot voor dit antwoord! Vraag rijst dan wel op waar uw kennis vandaan komt! Stel een portaal zpmc kraan die ong. 50 TEU per uur verwerkt met dus een gemiddelde last van 40 - 60 ton per hijs. Zpu dus rond de 36 kwh zijn. Super bedankt voor de snelle reactie
Reddie
9 jaar geleden
De kennis is basale natuurkunde.