Is het nu toegestaan en volgens de richtlijnen dat je een mening geeft op Goeievraag in de categorie Meningen?

Ik zag daarnet dat er 2 nieuwe categorieën staan: Huiswerk en Meningen. Vooral "meningen" verbaast me, want mijn vragen worden zeer regelmatig verwijderd omdat ze niet aan de richtlijnen voldoen: een mening verkondigen.
Misschien begrijp ik het verkeerd, dat kan, in dat geval: hoe moet/mag je wel een vraag stellen/beantwoorden in de categorie Meningen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hartelijk dank voor antwoord en alle reacties!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
...beats me...lol
Vaak worden mijn vragen verwijderd vanwege "hij is al gesteld".
Maar toen ik hem stelde kwamen er andere vragen in beeld die er niet op leken.
En om te zoeken tussen 7.985.094 eerder gestelde vragen wordt mij te gek.
Of, de vraag moet worden gesteld zodat je een antwoord krijgt in de zin van er iets van leren.
(of hoe ze dat ook formuleren)
Maar naar mijn idee is elk antwoord op wat voor vraag dan ook, iets waarvan ik leer.
Hoe simpel ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt een alternatief te worden voor het onlangs verwijderde Café.
Prima alternatief, naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat het een vraag moet zijn naar meningen, dus niet een vraag die al een mening bevat. Dat was ook maar mijn spontane idee hoor, of het klopt weet ik niet.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Naar mijn mening een belachelijke vraag! Nee hoor grapje. Ik denk ook i.p.v. gv café. Inderdaad PatCat, ik had laatst een vraag over waarom het wettelijk verplicht was om een gordel te dragen in de auto. Vraag verwijderd want was al gesteld. Bij de suggestie vragen die je automatisch krijgt bij het stellen van een vraag stond hij niet. Pas op Google met de zoek termen: "goeievraag waarom auto gordel verplicht" kwam hij naar voren....op pagina 5
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de richtlijnen staat nog steeds:
Type vragen die niet zijn toegestaan worden hieronder toegelicht:
*De vraag inventariseert de meningen van andere gebruikers. Het is dus, tot dit wordt aangepast, of er een duidelijke uitleg wordt gegeven over deze categorie, een groot mysterie wat hiermee bedoeld wordt. Goeie vraag waar hopelijk een antwoord op komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp dat er inderdaad wat onduidelijkheden zijn. De richtlijnen passen we op korte termijn aan naar aanleiding van deze aanpassing aan de site. Dan zal het een stuk duidelijker zijn. In grote lijnen is de toevoeging van deze categorieën inderdaad ter vervanging van het Café. Dat betekent niet automatisch dat elke vraag die op Café stond nu ook op dezelfde manier gesteld kan worden op GoeieVraag - ook aan algemene richtlijnen (zoals dat de vraag duidelijk geformuleerd moet zijn) zal deze moeten bijvoorbeeld voldoen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat het gaat om vragen zoals : "wat vinden jullie er nou van dat....."

Antwoorden (1)

Er mag nu inderdaad naar de mening van andere deelnemers worden gevraagd. Waarbij het wel de bedoeling is dat daar kennis mee wordt vermeerderd. Dus vragen naar bijvoorbeeld hoe het nieuwe huisdier zou kunnen worden genoemd en of anderen ook vinden dat een bepaald bekend persoon er raar uitziet is nog steeds niet toegestaan. GoeieVraag is en blijft een kennisplatform en wordt dus nooit een discussieforum, chatbox of marktplaats.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een vraag uit de 'oude doos" 5 maanden geleden. Toen mocht het niet.
Amadea
8 jaar geleden
Nee, het is niet veranderd sinds vijf maanden geleden maar nog steeds zo.