Wat is het verschil tussen een reactie en antwoord?

Bij sommige vragen die ik heb gesteld komen er soms reacties en antwoorden, maar wat is het verschil daar tussen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er worden soms wel antwoorden gegeven in het reactieveld. Maar meestal niet. Een reactie is bedoeld om bijvoorbeeld nadere informatie te vragen, of iets te melden wat met het onderwerp te maken heeft maar geen antwoord op de vraag geeft.

Een antwoord geeft daadwerkelijk antwoord op de vraag zoals die gesteld is. En dan niet alleen ja of nee, maar met toelichting. Zodat iemand daar een beetje wijzer van kan worden.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh zo, dank je! En je kunt ook kiezen tussen 'reactie geven' en 'antwoord geven'?
Amadea
8 jaar geleden
Ja. Behalve bij je eigen vraag, daar kun je geen antwoord bij plaatsen maar alleen reacties.
Amadea
8 jaar geleden
Wat betreft dat kiezen trouwens nog wel even de waarschuwing dat je geen reactie in het antwoordveld moet plaatsen. Want dan is de kans groot dat het moderatieteam die reactie verwijdert, of verplaatst naar het reactieveld. Daarom is het beter om van te voren te bedenken of wat jij wilt schrijven wel een echt antwoord op de vraag geeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed dat je het zegt, die fout zou ik zo gaan maken
Reactie: "Wat een goeievraag!"
Antwoord: "Een reactie bevat geen informatie die relevant is. Een antwoord doet dat wel."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Een reactie kan zeker wel relevante informatie bevatten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelijk! Dankje!
corzijlstra
8 jaar geleden
Als je het om punten te doen is, dan is het niet verstandig om een antwoord als reactie te plaatsen. De vraagsteller heeft dan niet de gelegenheid om b.v. 10 punten voor het beste antwoord te geven. Het is dan eigen schuld dikke bult.
Overigens is het mij meer te doen om de informatie dan om de punten.