Nee.
Vaak weet de vraagsteller 't juiste antwoord ook niet (vandaar ook vaak dat die vraag gesteld is). Vaak wordt ook alleen maar een goed antwoord gekozen om maar de 3 punten terug te krijgen - ook als dat antwoord fout is. Daar zou GV nog iets op moeten verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste antwoorden zijn globaal genomen gelijk, maar de laatste regel van dit antwoord spreekt mij wel aan.

Andere antwoorden (17)

nee, er word wel is een onjuist antwoord als beste verkozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens.
Nee niet altijd,wel het beste antwoord van alle antwoorden als de vraagsteller objectief heeft gehandeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagsteller bepaalt welk antwoord hij/zij als beste kiest.
Dat bepaalt de vraagsteller.

Het antwoord kan de grootste onzin bevatten of
compleet fout zijn, dat maakt niet uit.
Hoewel je er van uit zou kunnen gaan, dat zo'n antwoord dan wel veel minnen heeft.
Maar dan kan het nog als beste gekozen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vragen waar duidelijk voor en tegenstanders van zijn, zoals de vragen over het geloof en spiritualiteit.
De voorstanders hiervan, zullen het beste antwoord zoeken bij de voorstanders en de tegenstanders zullen dat ook doen.
Ook een heel eerlijk maar sterk confronterend antwoord die wel heel juist is, wordt vaak niet gekozen tot beste antwoord, zo zijn er wel meer voorbeelden.

Toegevoegd na 11 uur:
Willen de minduimdrukkers uitleggen waarom ze het niet met me eens zijn?
Stuur denoods een p.b.tje, dan kan ik jullie begrijpen.

Toegevoegd na 21 uur:
Minduimdrukkers zijn mensen die alle antwoorden afstruinen, om alles wat ze niet zint, niet goed begrijpen, bij bepaalde onderwerpen en bepaalde deelnemers, om alleen maar op de min drukken.Ze gaan iedere discussie uit de weg. Laten geen berichtjes achter en doen maar wat .Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, zijn voor of tegen een antwoord, allemaal prima, maar druk alleen op de min met een goed motief, niet omdat je een hekel aan iemand hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pluseen
AWM
14 jaar geleden
Ja, zo gaat het, Ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het beste antwoord is vaak het antwoord dat het beste 'in het straatje' van de vragensteller past. Dus het antwoord wat hij/zij verwacht had. De meeste vragenstellers weten het antwoord op de vraag vaak ook al voordat ze de vraag hier stellen. Ze zoeken een bevestiging of vragen naar een mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt! +
Wat is trouwens dat tekentje in je avatar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mislukt (c) tekentje :) Creatief bezig hé.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een vraag met een grappig voorbeeld . . .
http://www.goeievraag.nl/vraag/oplossing-herinstalleren-windows.57180
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal juist!
+1
nee niet altidj maar het kan zijn dat iemand dezelfde menign over iets heeft en dat daarom als beste antwoord kiest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste antwoord is het antwoord dat het dichtst bij het juiste antwoord is. Het beste antwoord lijkt het meest op het juiste antwoord, maar hoeft nog niet het juiste antwoord te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak genoeg niet... Helaas.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik vind dat mijn antwoord in dit geval trouwens best als beste mag worden bestempeld!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omg :S best wel dom ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat? Dat er vaak 'n verkeerd antwoord als beste wordt bestempeld? Ja idd... best wel dom... :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maarja.. 't Probleem is dat degene die de vraag stelt het antwoord niet weet. Dus eigenlijk ook niet goed kan oordelen over een goed antwoord.
Nee dat hoeft niet het zou wel zo moeten zijn denk ik.Maar wat voor de een het beste antwoord zou gelden kan voor de ander een heel ander antwoord zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de vraagsteller zelf het beste antwoord kan kiezen is dit dus het antwoord dat de vraagsteller het BESTE aanstaat, of het BESTE in zijn straatje past of het antwoord dat hem op dat moment het BESTE helpt.

Ook is een antwoord met de meeste plusjes niet altijd het beste antwoord. Dit kan ook het origineelste, of meest controversiele antwoord zijn.

Soms kan het frustrerend zijn dat je zeker weet dat je een heel goed of het beste antwoord hebt gegeven, maar dat de vraagsteller een ander antwoord kiest.

Het beste dus voor iedere GV-er is dat hij of zij zelf de pareltjes tussen de antwoorden zoekt en zelf bekijkt welke antwoorden het beste zijn. Want als je soms een vraag hebt is het leuk om eens tussen oude vragen rond te neuzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA, altijd is dat het beste antwoord voor de vraagsteller. Die kiest hij trouwens ook heel nauwkeurig uit.

Dus voor zijn vraag is dat het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste,

De waardering van de vraagsteller voor ‘beste antwoord’ is een keuze die hij/zij maakt in hoever zijn/haar vraag is beantwoordt. De duimpjes zijn waarderingen voor de antwoorden gegeven door andere gebruikers. Omdat persoonlijke mening hierbij heel zwaar weegt hoeft het niet zo te zijn de meeste duimpjes ook het beste antwoord is.

Als de vraagsteller vind dat jouw antwoord het dichtst in de buurt komt van zijn vraag, kan hij dit antwoord waar- deren en eigenlijk een beloning toekennen aan de persoon die ervoor zorgt dat hij of zij met dit antwoord verder wordt geholpen ! dat is toch ook de bedoeling van dit forum (GV)

Elkeen is expert op een bepaald gebied bij voorbeeld ik kan vanuit mijn achtergrond en opleiding advies geven ivm ziekte en gezondheid, psychologie, relaties, revalidatie en motoriek enz... Indien mijn antwoord een antwoord kan zijn op een vraagstelling, stemt mij dat zeer tevreden !

Wie zei het ook alweer: vragen naar iemand mening doe je alleen als je je eigen mening bevestigd wil zien.

Indien dit een antwoord kan zijn op je vraag !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom regelmatig onjuiste of onvolledige antwoorden tegen onder de beste antwoorden en heb zelf al eens de vrraag gesteld waarom het antwoord met de meeste plusjes niet het beste antwoord is en toen was het antwoord; het antwoord dat door de vragensteller als beste antwoord is gegeven is het beste antwoord.
Een andere reactie was dat vragenstellers soms een vraag met een bepaalde bedoeling stellen en dat het antwoord wat ze graag willen horen als beste aanmerken dus e.e.a. is inherent aan deze site!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagsteller is per definitie ongeschikt om een beste antwoord te kiezen. Hij of zij stelt namelijk de vraag omdat hij of zij het antwoord NIET kent.

Op basis waarvan wordt dan besloten wat het beste antwoord is?
- Afhankelijk van wat de vraagsteller wil horen
- Afhankelijk van eventuele bijgesloten bronnen (die volgens mij nooit gecontroleerd worden.. )
- Afhankelijk van de antwoord gever
- Afhankelijk van plussen minnen en andere antwoorden.

Wat je misschien wel mist in de lijst hierboven is het volgende:
"Afhankelijkheid van het zijn van het juiste/beste antwoord."

Dus nee, er is geen enkele garantie dat het beste antwoord ook het juiste antwoord is. Het kan wel, maar het hoeft zeker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee meestal niet, want de vragensteller kan vaak niet bepalen of dit het beste antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik een vraag wil sluiten en een antwoord als beste selecteer kijk ik naar de toegepaste waarde van dat antwoord, relateerd het volledig aan mijn vraag en bevat het juiste informatie, dan verdient het als beste worden gekozen.

de meeste mensen wijken nogal af van sommige vragen, en dan gaan ze een eindje fietsen en dan kan je een heel eind fietsen, wel 50 km op een dag, maar dan word je wel moe hoor....sorry wat was de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar voor de vraag steller waarschijnlijk wel. En daar gaat het om.