Kan iemand mij uitleggen waarvoor die minduimpjes zijn?

want ik vind het heel raar dat je vaak minduimen ziet terwijl er serieus een antwoord is gegeven
en waarom legt zo'n persoon net uit bij reactie waarom hij of zij een minduim gaf

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is al zooooo vaaaak gevraagd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
min dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet het niet ben nog maar pas op G.V
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welkom bij Goede Vraag dan! Als je het zoekvak gebruikt type je daar duimpje in of minduim. Je ziet dan alle eerdere reacties. http://www.goeievraag.nl/zoek?q=minduim Als een vraag vaak is gesteld kan een moderator of een beheerder de vraag ook verwijderen, tenzij het aannemelijk is dat er ook nieuwe antwoorden op worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zal t aannemelijk zijn want ik sta er nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die zijn er wel ben maar niet ongerust hoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een minduim geven worden
en er een verklaring bij doen dus
geen anonieme minduimen meer...
werkt mogelijk verhelderend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef een min duim als ik het niet eens ben met het antwoord.
Soms geef ik ook een reactie erbij.
Maar moet zeggen dat ik erg zuinig ben met de min duimpjes.

Antwoorden (8)

Het is nu eenmaal leuk om te weten dat mensen jouw antwoord goed vinden. Het streelt ons ego.

Aan de andere kant willen we ook graag onze ergernis ventileren: het minduimpje dus.

Hierdoor krijg je ook een soort natuurlijke verbetering. Antwoorden met veel minduimpjes zijn minder waard dan antwoorden met veel plusduimpjes.

Ik zou zeggen: "het me with your plusduimpjes" :-)

Toegevoegd na 38 seconden:
"hit me ..." moet het uiteraard zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het zie geeft een min of plus de mogelijkheid om aan te geven of je het antwoord waardevol vindt of niet. Deze stemming is anoniem.

De plus en minnen worden meeberekend in je antwoordprofiel. Worden je antwoorden positief bevonden dan kan je een hoger cijfer krijgen.

Dit is strikt genomen het simpelste antwoord op je vraag.

Je kunt natuurlijk aangeven waarom je het antwoord goed of slecht vindt. Dat wordt vaker gedaan met een goede waardering dan met een slechte (min). Dat lijkt me ook voor de hand liggen, want openlijke kritiek is heel eerlijk, maar daar maak je meestal geen vrienden mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook al geef je een serieus antwoord, dan wil dat nog niet zeggen, dat je de plank volledig mis kunt slaan. dan verdien je dus een minnetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook weleens helemaal géén duimpje geven.
Dat heb ik vaak bij die hele lappen tekst, die vind ik te ingewikkeld om te lezen.
Sorry daarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast het feit dat er een min wordt gegeven als een antwoord fout is of onzin is, zijn er hier ook een aantal min-kukels op de site actief. Die delen regelmatig onterechte minnen uit. De een heeft er meer last van dan de ander.

Het zou beter zijn als je kon minnen wanneer je zelf ook een antwoord gaf of minnen met reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de minduimpjes kun je gebruiken om aan te geven dat je een antwoord niet waardevol vindt.

ECHTER

hier bij GV zijn er wel die de minduim gebruiken om iemand die ze niet mogen, of wiens antwoorden ze niet snappen, te pesten.

alleen de vraagsteller hoeft te beoordelen of hij of zij het antwoord waardevol vindt of niet. dus zijn de minduimen -die tenslotte door ieder van minimaal niveau 2 te geven zijn- van nul en generlei waarde.

zo zie je maar.
niets is altijd zo. en zelfs dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is hier op gv zeker een persoon die geregeld zit te minnen en de reden waarom dat weet niemand behalve hij zelf dan .
En een reactie kun je dan niet geven omdat omdat het antwoord toch klopt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er mensen zijn die nu eenmaal anders denken als jij.