Hoe weet ik dan wat een gericht antwoord is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je wellicht aangeven welk antwoord op welke vraag niet als gericht werd gezien?

Antwoorden (1)

Een gericht antwoord is een antwoord wat direct en werkelijk antwoord geeft op een vraag. Als iemand vraagt: "Is zus en zo het geval?" Is het antwoord:
Ja, zie deze bron/hoor mijn redenering...
of
Nee, want ... (uitleg waarom het niet zo is)
of
Soms/vaak denk maar aan ...

Op GV en in het echte leven zijn er echter soms mensen die niet een gericht antwood geven, maar informatie geven over het gevraagde onderwerp. Uit die informatie kan dan soms wellicht nog het antwoord gedestilleerd worden, hoewel dat nu juist de taak is van degene die claimt het antwoord te weten.
----
V: Wat kost product X?
A1: 100 euro www.productverkooppagina.nl . (gericht antwoord)
A2: Dat product is slecht voor je gezondheid! (geen antwoord)

V: Als ik de knop van mijn computer niet indruk start hij niet op, hoe kan dat?
A1: Omdat de stekker er niet in zit (gericht antwoord)
A2: Steek de stekker erin (geen antwoord op de vraag

V: Als ik de knop van mijn computer niet indruk start hij niet op, wat moet ik doen?
A1 Steek de stekker er in (gericht antwoord)
A2: De stekker zit er niet in (geen antwoord op de vraag)
*Als ik de knop van de computer WEL indruk moest dat zijn.
Toegevoegd op 31 mei 2018 11:15: tekst
5 jaar geleden
Inekez1
5 jaar geleden
V "Als ik de knop van mijn computer niet (!!) indruk start hij niet op, wat moet ik doen?"
A "Je moet de knop wel indrukken."
;-)
LeonardN
5 jaar geleden
Lol verbeterd.