wat doe ik aan kattenpoep in mijn tuin?

woon hier nu 2 jaar en voordat ik hier kwam wonen poepte er hier al katten uit de buurt nu is onze tuin gedaan en hebben we ook een stukje waar plantjes en bloemen groeien dus ook aarde maar de katten blijven hierpoepen we hebben al boomschors en cacaodoppen geprobeerd maar helaas er schijnen ook bepaalde korrels? te zijn??maar vooral met het warme weer is het hinderlijk vanwege de stank en de vliegen. heb nog 2 kleintjes rondlopen en die vinden de vliegen ook vies(en natuurlijk de poep

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het klinkt raar, maar je moet proberen eventuele katten IN je tuin te houden. Dus niet zorgen dat ze je tuin niet in komen, maar juist zorgen dat ze je tuin niet UIT kunnen komen.

Een kat wil namelijk altijd een snelle ontsnappingsroute. Als die er niet is, voelt de kat zich niet op zijn gemak, en zal hij die plek mijden.

Ik heb dat bereikt met schuttingen waar de kat niet tegenop kan klimmen doordat er liguster resp. klimop tegenaan groeit. Verder zijn de schuttingen aan de bovenkant smal, zodat een kat niet op de bovenkant van de schutting kan staan.

Eén schutting is beklimbaar voor katten, en bovenaan is een mooie horizontale balk waar vroeger de katten massaal op flaneerden. Ik heb een rol kippengaas in de lengte doorgesneden, zodat ik twee smalle repen kreeg. Elke reep heb ik half opgerold, tot een soort tunnel - zeg maar een omgekeerde U. Die heb ik met krammetjes aan de bovenkant van de schutting vastgemaakt.

Er loopt nu dus een kippengaastunnel over de hele lengte van die schutting. Van een afstandje zie je daar bijna niets van, dus lelijk is het niet.

De eerste nachten kon ik mooi tellen hoeveel katten er hier rondstruinen: elke kat sprong, net als vroeger, op mijn schutting. Maar nu raakte hij met zijn pootjes verstrikt in het kippengaas. Dat gaf één flinke krijs per buurtkat. Daarna wist zo’n kat dat mijn schutting niet meer flaneerbaar was. De volgende ochtend moest ik de katvormige deuken uit mijn tunnel halen, maar dat gaat vrij makkelijk met kippengaas.

Nu alle katten het weten, kunnen ze op zich nog steeds in mijn tuin komen. Maar: ze weten ook dat ze er niet snel meer UIT komen wanneer er gevaar dreigt. Het gevolg is dat mijn tuin nu al jaren kattenvrij is - en daarmee ook kattenPOEPvrij. Geen stank meer, geen verrassingen meer bij het tuinieren.

Katvriendelijk en katvrij - wat wil je nog meer?
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb een elektrische verjager gekocht. Als zo'n kattebeest langsloopt gaat er een hele hoge pieptoon af.
Hij heeft een jaar in de tuin gestaan.

Nu komen de katten alleen nog om wat water uit mijn fontein te halen, en er wordt niet meer gepoept.

Het apparaat heb ik inmiddels al lang weer uit de tuin gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zojuist een link in de bron gezet.
aan de kanten wat kleine paaltjes in de grond
dan visdraad vlak boven de grond spannen kris kras door de tuin
en je kan ook bij de dieren winkel n soort get off gel korrels kopen die zijn natuur vriendelijk en niet giftig en de geur houd de katten ook weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij leggen in de tuin rozen takken nooit meer last gehad van katten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van wie heb ik deze wraakmin gekregen
Waarom zet je geen kattenbak BUITEN! En dan liefst zo'n overdekte. Bovendien is het ook nog zeer diervriendelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet je meerdere kattenbakken neer
van mij krijg je een +
uhmm.. ja ik heb dat zelf ook gehad en je moet het gewoon opruimen(met een zakje) en als je het niet wil moet je het iemandanders laten doen:P
zzooo simpel is het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ecostyle Katweg. Stinkt voor die beesten. En saté prikkers tussen je mooiste plantjes... dat helpt ook. ;-)