Een antwoord is een echt regelrecht antwoord, goed of minder goed, op de gestelde vraag.
Een reactie kan een aanvulling of een mening van iemand zijn die geen antwoord geeft op de gestelde vraag.
Wel heb ik ervaren dat toch de reacties regelmatig waardevoller zijn dan de antwoorden.
Ook kan je door middel van reacties interessante discussies op gang brengen wat met de antwoorden weer niet kan.
Dus wat er waardevoller is blijft een moeilijk punt en ligt ook voornamelijk aan de gestelde vraag.
Als het vragen zijn waarop slechts één antwoord mogelijk is, zwart of wit, plus of min, zullen de reacties minder waarde hebben. Als het vragen zijn over bijvoorbeeld levensbeschouwing kunnen juist de reacties heel waardevol zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, zou best willen weten waarom dit antwoord mij een min oplevert?
Rieneke1
13 jaar geleden
dat ga je niet te horen krijgen nbk.
plus voor het uitstekende antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt een soort principe te zijn om minnen niet toe te lichten...
Een antwoord levert je een punt op en een reactie niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil dat zijn de punten.
Maar het gaat erom dat de vraagsteller er wat aan heeft en er mee geholpen is.
Door middel van een reactie kun je verder doorgaan op een antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een reactie kan waardevoller zijn. Antwoorden worden strikt langs de 'meetlat' van de GV-richtlijnen gelegd en lopen daarmee het risico verwijderd te worden. Reacties worden daardoor wat informeler...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij reacties kun je je mening wat beter ventileren,zonder dat het direct wordt weggefilterd. Bij een antwoord, moet je meer op je woorden letten en hij moet voldoen aan de richtlijnen, die m.i. niet altijd consequent worden toegepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je over een antwoord nadenkt,en een reactie niet.(impulsief meestal)
Bronnen: