Krijg je een indicatie als je geen autisme of verstandelijke handicap heb?

Ik ben zwanger en nu wil mijn schoonvader een indicatie aanvragen omdat hij denkt dat ik dan geen kans heb om mijn kind kwijt te raken.. als ik geen indicatie zegt hij dat ik mijn kind kwijt kan raken dat slaat toch nergens op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom denkt je schoonvader dat jij een indicatie moet hebben? Heb je zelf ook een psychische stoornis of ben je minder valide?

Ik lees in je reacties dat je vriend autistisch is. Nou zijn er veel vormen van autisme en er zijn zat autistische mensen die best een kind op kunnen voeden.

Woon je samen met je vriend? Wat je je dan af moet vragen, is of het aannemelijk dat hij een gevaar zal zijn voor de baby als die er is.

Ik kan me voorstellen dat jouw schoonvader zich zorgen maakt, als jouw vriend geregeld driftig is, of absoluut niet tegen veranderingen in zijn dagritme kan. Baby's zorgen voor een hoop chaos en daar kunnen niet alle autistische mensen even goed mee overweg. Bovendien zijn baby's heel erg weerloos.

Als je daar zorgen over hebt, moet je er in elk geval voor zorgen dat er begeleiding komt om hem te helpen met wennen aan de baby.

Als je nu niks regelt en er blijkt later inderdaad gevaar voor je kindje te zijn, wordt het uit huis geplaatst. Dus bedenk nu vast heel goed welke hulp je nodig hebt om straks goede ouders voor je kindje te kunnen zijn. Vraag je schoonvader gerust om raad want het is helemaal niet verkeerd als iemand die jarenlang ervaring heeft met jouw vriend, je daarbij wil helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee dat slaat helemaal nergens op...
als je zwanger bent, is er geen reden waarom jij je kind zou moeten afgeven...het is jou kind en je mag het zelf opvoeden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, niet nodig. Een vriendin van of heeft ook een man met autisme. Ze hebben een net een kindje. Zolang er goed voor een kind gezorgd word is er geen reden om het kind kwijt te raken.

Toegevoegd na 1 minuut:
of = me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 19 jaar las ik in de reacties. Dus je bent volwassen en de vader heeft niets te vertellen over wat jij doet. Dus zeg hem dat en ook dat hij je niet zo moet bedreigen
13 jaar geleden
Ik maak wel jongere meiden mee die zwangerschap, bevalling en moederschap prima vergaan. Wat is het probleem? Trek het niet meer in de medische sfeer dan nodig is en geniet alsjeblieft van je aanstaande moederschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wil je schoonvader dat je kindje uit huis geplaatst wordt
het is toch beter om helemaal gezond te zijn en je kind op te voeden dan om te proberen een indicatie te krijgen voor autisme

ik denk dat je schoonvader jullie nog niet in staat acht een kind op te voeden en daarom wil dat dat kind uit huis wordt geplaatst

fijne zwangerschap en geniet van je kindje