Waarom geven sommige mensen van die hele lange antwoorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt dat uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag het me gewoon af

Het beste antwoord

Ja ik moet eerlijk zeggen ik houd zelf niet van die lappen teksten om te lezen als antwoord dan gaat mijn concentratie verloren, maar ik was toevallig net een antwoord aan het typen en toen zat ik ineens op een half A4. Het heeft toch te maken mat enthousiasme, passie, ervaring die je graag wilt uitwisselen, overtuiging en soms medeleven voor de vragensteller. Als je er lekker inzit dan ga je maar door. Bij sommige concrete onderwerpen zijn korte stukken gewenst, bij 'ervaring' vragen helpt een lange tekst ook.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Vaak omdat een antwoord niet zo zwart-wit is en je dus meerdere kanten van het verhaal wilt belichten.
En soms misschien ook wel omdat het leuk staat/mooi klinkt :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je nu eenmaal breedsprakige mensen hebt, en mensen meer to the point.
Of degenenmet het korte antwoord doen hun best om als eerst het antwoord te geven
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste is niet altijd waar. Wat jezelf zegt, de een is lang van stof en de ander niet.
anneliez
13 jaar geleden
nee weet ik dat dta niet altijd waar is, maar och beetje minder serieus mag toxh wel?
Leek me wel te kunnen bij deze vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk mag altijd!
Om het antwoordt duidelijker te maken.

Toegevoegd na 52 seconden:
Of het ook zo is vraag ik me wel eens af, maar toegegeven soms kan het niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms kan je iets kort uitliggen en soms wat duurt t wat langer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je een antwoord niet altijd in een of twee zinnen goed kunt beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor sommige antwoorden heb je gewoon een langer uitleg nodig en omdat dat er mooier staat zodat mensen denken dat je er heel veel moeite over gedaan hebt, en mensen je gaan respecteren... Ik wtf ik ben nu zelf ook een lang antwoord aan het geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou het is normaal dan is het wat duidelijker snap je ik doe soms als het te lange woord is doe ik het overslaan maar als het interesant is dan lees ik het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben wel iemand die vaak lange antwoorden geeft, dat komt omdat ik een vraag zo uitgebreid mogelijk wil toelichten. Bij een kort antwoord kan het voorkomen dat iemand niet goed begrijpt wat ik zeg, en aangezien ik die persoon niet ken, hou ik er rekening mee dat de vraagsteller misschien onderdelen van het antwoord niet begrijpt. Hierdoor ligt je het antwoord gewoon wat uitgebreider toe en belicht je het eventueel van verschillende kanten.

lang genoeg zo?
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat de langste antwoorden vaker als 'beste antwoord' worden gekozen. Misschien denkt de vragensteller onbewust dat lange antwoorden ook goede antwoorden zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je als beste antwoord wordt gekozen, dan krijg je weer tien punten. Maar vaak ook zijn deze mensen heel zorgvuldig en genuanceerd met hun antwoorden, wat toe te juichen is.
13 jaar geleden
De ene vraag is de ander niet. En de ene antwoorder is de ander niet.

Stel je de vraag "Welke kleur is gras", dan kun je antwoorden met "Groen", en daarmee is het dan grotendeels gedaan.

Stel je de vraag "Hoe komt het dat gras groen is" dan wordt het antwoord - als het ook daadwerkelijk de vraag moet beantwoorden - vaak een stuk langer, met uitleg over de gevolgen van golflengtes van zonlicht, de werkingen van de atmosfeer, en de behoeftes van gras voor hun energiewinning.

Daar komt bij dat, waar de ene persoon goed in staat is om in soundbytes goede antwoorden te geven, de ander misschien wat meer moeite heeft met het vinden van de juiste woorden, en dan vanzelf een uitgebreider antwoord nodig heeft om dezelfde boodschap over te brengen.

Verder geeft een ruimer antwoord ook de mogelijkheid tot extra diepgang. Een ja/nee vraag beantwoorden met ja/nee is technisch misschien een antwoord op de vraag, maar wanneer je de ja/nee extra motiveert, kun je de vraagsteller een beter inzicht geven in de gedachtegang die tot het ja/nee-antwoord heeft geleid, en zou je de vraagsteller misschien zelfs van de juiste informatie kunnen voorzien om de behoefte aan vervolgvragen te voorkomen.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat mensen het gewoon leuk vinden om een lang antwoord te geven, en dus hun antwoord zo lang mogelijk rekken, zelfs wanneer de extra tekst eigenlijk niets aan het antwoord toevoegt. Dit soort van antwoorden pik je er redelijk makkelijk uit, omdat er op gegeven moment geen extra relevante informatie meer gegeven wordt, maar er ogenschijnlijk slechts nog verder geschreven wordt om het schrijven zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:), erg leuk... Kan helaas nog geen duimpjes uitdelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wil ik je in elk geval bedanken voor deze blijk van waardering.
Ik sta denk ik hier wel bekend inmiddels als "lang van stof". Ik schrijf nl. graag en veel. Toch word ik vaak bedankt voor het uitvoerige antwoord,'hier heb je tenminste wat aan' wordt vaak gezegd en ik heb ook niet te klagen aan gebrek aan 'beste antwoorden'. Ik probeer nl. ook altijd uit te leggen wat mijn motivatie is of mijn ervaring ergens mee, wordt vaak persoonlijk om beter uit te leggen of om te bewijzen waarom iets zo is als mijn antwoord aangeeft. Bij korte antwoorden mis ik nl. vaak een onderbouwing en dan mis ik iets en denk dan dat anderen dat ook zullen missen. Het is vaak niet zo zwart/wit als sommige denken. Ik probeer altijd zorgvuldig te antwoorden en denk zelf nooit aan die 10 punten. Die zijn met veel korte nietszeggende antwoorden sneller bij elkaar. Ik wil nl. het gevoel eraan overhouden dat ik iemand echt geholpen heb als ik 10 punten krijg van diegene.
13 jaar geleden
Er zijn gv'ers die een compleet antwoord zo kopiëren van het internet.
Waardoor het een onwijs lange lap tekst is.
En sommige antwoordgevers willen zo uitgebreid mogelijk een antwoord geven
En soms kan een antwoord niet in 3 zinnen worden uitgelegd.
Ter verduidelijking komen er dan vele zinnen bij in het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het soms heel moeilijk is om die precieze kern te vinden en te verwoorden.
Er was er eentje hier op GV die er een kei is was, het nadeel was dan soms weer dat hij te diep ging en het daardoor weer onbegrijpelijk werd.

Niet iedereen heeft altijd de helderheid om de juiste kern en de woorden te vinden. Daarom schrijven de meesten om de kern heen.