Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoon is in Amerika zijn IDkaart en rijbewijs verloren. Kan hij zonder aangifte nieuwe aanvragen?

Hij is 3 maanden voor zijn studie in Amerika(Miami) en is tijdens Halloween zijn ID kaart, rijbewijs en bankpas verloren(zijn portemonnee dus).
Kan hij zonder aangifte te doen in Amerika hier zonder problemen deze certificaten opnieuwaanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
717

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om eerlijk te zijn lijkt me dat sterk. Ook rijst bij mij de vraag waarom hij geen aangifte heeft gedaan. 't Lijken me toch wel belangrijke papieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paspoort of ID-kaart kwijt in buitenland
Als u in het buitenland uw paspoort of identiteitskaart kwijt bent geraakt, moet u dit zo spoedig mogelijk melden bij de plaatselijke politie. Aansluitend moet u bij de Nederlandse ambassade of het consulaat een nieuw paspoort of tijdelijk reisdocument aanvragen (noodpaspoort of laissez-passer) om mee terug naar Nederland te kunnen reizen. Bij terugkomst in Nederland moet u ook aangifte doen bij de Nederlandse politie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor het ''rijbewijs'' zal wel het zelfde gelden, lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het buitenland je paspoort/ ID kaart bent kwijtgeraakt, kan je bij de ambassade of consulaat een noodpas of tijdelijk reisdocument aanvragen.

Je bent niet verplicht aangifte te doen bij de plaatselijke politie, maar het wordt wel aanbevolen dit te doen, mede in verband met een eventuele claim van de verzekeringsmaatschappij. Een bankpas moet je wel aangeven. De pas moet ook direct geblokkeerd worden. de bank hier zal een bewijs willen zien dat hij daadwerkelijk gestolen/ verloren is voordat een nieuwe kan worden aangemaakt. Ik neem aan dat het een nederlandse bank is? een Amerikaanse zal overigens dezelfde eisen stellen. Ik zou in elk geval aangifte doen. beter ermee verlegen dan erom verlegen. het lijkt mij safer.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding