Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand via een nummerplaat een adres achterhalen?

Iemand vertelde mij vandaag dat hij zijn nummerplaat afgeschermd heeft zodat niet kan achterhalen waar hij woonachtig is.

Hij vertelde mij dat mensen eenvoudig adressen via deze manier op kunnen vragen voor een X-bedrag euro.

Zo ja, klopt dit? En hoe kan ik mezelf ook beschermen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Lijkt me sterk tenzij je een corrupte politieman kent. NAW gegevens zijn met een kenteken namelijk alleen op te vragen door politie (of andere overheidsinstanties die hiertoe bevoegd zijn, zoals Justitie en CJIB)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn weten kun je alleen het merk en model auto te weten komen,die bij een bepaalde nummerplaat hoort. De politie kan er wel wat meer mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die in de autoverzekeringen of motorrijtuigenbelasting werkzaam zijn, kunnen kentekengegevens natrekken. Er zijn er vast wel een aantal te vinden die daar 'leuk' mee bijverdienen. Maar om daarvoor nou je kentekenplaat af te schermen. Volgens mij heb je dan een groter probleem dan het openbaar maken van je woonadres.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Dit is niet een database die vrijgegeven wordt, zoals bijvoorbeeld de telefoongids. Dit is een beschermde database en het lijkt me daarom ook heel erg sterk dat je deze online zult vinden.

In het kader van de privacywetgeving zou een dergelijke publicatie volgens mij nog eens kunnen leiden tot ernstige sancties, dan wel voor diegene die het publiceert dan wel voor de instantie waar ze vandaan komen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de centrale computer van de politie kunt kraken, dan kan je persoonsgegevens via een kenteken achterhalen. Normaal gesproken is dit alleen mogelijk voor politie en opsprongsbevoegde personen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Nee. In principe is die informatie alleen toegankelijk voor opsporingsdiensten. Heb ooit eens geprobeerd via een bevriende politie-agente, maar die was keihard in haar nee (en terecht)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk alleen de politie en garagehouders en autoverzekering bedrijf en er zullen er nog wel meer zijn in die geest .
Maar voor een burger is dat onmogelijk .
Misschien is die persoon wel in de war met die site` : daar kun je het kenteken van een auto invoeren maar dan krijg je alleen de gegevens van die auto bv soort auto soort brandstof hoeveel pk en bouwjaar .
Maar de gegevens van die persoon die krijg je niet . en zul je nergens kunnen krijgen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk het is net als bij de KvK, je moer erop geabonneerd zijn. Maar voor een paar tientjes per jaar heb je alle gegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet, evenals jij jouw kadaster og KvK registratie niet kan afschermen.
tegenwoordig kunnen ze aan alles komen dus dat ook......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding