Hoe kan ik mijn ouders overhalen dat ik super graag op dansen wil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het al gevraagd en vonden ze het niet goed, of heb je het nog niet gevraagd en ben je alleen báng dat ze het niet goedvinden? En waarom zouden ze het niet goedvinden?

Antwoorden (4)

Zeg dat je graag wil sporten omdat dat gezond is etc. Zeg daarna dat je dansen een hele mooie sport vind en er heel graag goed in zou willen worden en je er graag op zou willen. Zorg dat je het vraagt als je ouders in een goede bui zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel ze gewoon dat je dansen ontzettend leuk vindt om te doen. Als het goed is, weten ze dat al. Ik neem tenminste aan dat je af en toe wel eens spontaan een dansje doet, erg beweeglijk bent, van muziek houdt, graag naar dansfilms en - danstalentenjachten op televisie kijkt.
Je ouders kennen je wel een beetje, dus die zullen er niet raar van opkijken dat je op dansles wilt. Kijken ze er wél raar van op, dan heb je ze nooit eerder verteld van je liefde voor dansen. In dat geval zou je eens naar een open dag van de dansschool kunnen gaan, of naar een proefles, en je ouders vragen of ze mee willen. Dan kunnen ze met eigen ogen zien hoe leuk dansen is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje afhankelijk op hoeveel clubs en/of sportactiviteien je zit. Qua financiële mogelijkheden.

Proefles aanvragen en je moeder meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er voor de beantwoording van deze vraag maar eventjes vanuit dat je een meisje bent..

Leer van een vriendin een paar eenvoudige danspasjes en vraag daarna bij een romantisch muziekje..je vader ten dans.

Als hij vindt dat je talent hebt..zeg je dat je dat verder wilt ontwikkelen op een dansschool..

En als hij vindt dat je er niets van kunt, zeg jij..dat je daarom graag op dansles wilt..

Nog een tip: Speel het als meisje ALTIJD via je vader..dat biedt de grootste kans op het succes..dat ik je bij deze toewens.

Groet,

Ton