wie heeft ervaring met adhd

tijdje terug was ik hier al geweest om info te krijgen over adhd ,nu zit ik nog met iets ,mijn vriend heeft een eigen bedrijf en er zijn wat problemen daar ,ik zie hem hier door heel weinig ,hij zeg dat hij hyperfocus ,is nu ,hoe moet ik daar mee omgaan ,?ik stel steeds de vraag of het iets met ons is dat hij niet komt hij bevestig dat dat niet zo is.maar wat moet ik begrip tonen en maar wachten tot het over is .ik weet het ff niet dit is de eerste x dat hij dat heeft bij mij.

Toegevoegd na 3 dagen:
heel wat gebeurd ,nu heb ik echt advies nodig van jullie.mijn vriend is gisteren vertrokken ,reden hij weet het zelf niet.nu vraag hij vergevenis en bij terug komen ,hij heeft wel inmiddels de reden gegeven waarom en het blijk dat hij veel blow en omdat hij wist dat ik dat niet leuk zou vinden wilde hij mij de pijn besparen.ik hou van hem ,maar blijf ik dit risico houden dat hij ineens impulsief weg ga?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo!!!! waar blijven de andere adhd-ers en/of add-ers hier op GV?
luna400
13 jaar geleden
ja je zou bijna denken dat er niemand een partner heeft met adhd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo erg zijn we niet als adhd-er of add-er hoor!!! HAHA
luna400
13 jaar geleden
ik snap wel dat het niet zo erg is ,maar hoe kan ik daar het beste mee omgaan er zijn maar weinig mensen die me daar iets over vertellen ik wil niet dat de hyperfocus tussen ons in kom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
adhd is een beperking, dus je komt niet buiten een bepaald kadertje in je kunnen. het is dus niet dat hij niet wil, maar hij kan het niet. daarom staat het los van jou en kan jij hem wel tegemoet komen zodat je vriend weet dat het prima is zoals ie is. dit geeft hem ook meer rust.
er zijn wel cursusjes (dagdeel) waar je meer kan leren over adhd of omgaan met adhd. zoals je je wel weet wat het is (de kenmerken die je overal op het net kan vinden) maar niet weet hoe je hier in het dagelijks leven mee om moet gaan is het voor beiden heel lastig en verwacht je eigenlijk van elkaar dingen die niet mogelijk zijn of waar je je niet prettig bij voelt. een stukje acceptatie van jou kan (en dan bedoel ik niet de regeltjes en kenmerken die je op het net kan vinden) zal ook jou een stukje rust kunnen geven hierin omdat je het hele gebeuren wat beter kan plaatsen in het juiste context. http://www.relatietip.nl/relatietips/mijn-partner-heeft-adhd.html
luna400
13 jaar geleden
ja dat is wat ik nu probeer te doen hem met rust laten nu dat hij het zo druk heeft ,ik heb de indruk dat hij het vervelend vind dat hij er niet is voor mij ,eerst liet ik blijken dat ik het niet leuk vind ,maar nu laat ik het maar ,en maar denken de drukte zal wel een x minderen hoop ik toch) in elk geval geen druk op hem leggen ,pff het is wel eens moeilijk hoor maar ik hou van hem thanks voor je reactie

Antwoorden (1)

bij ADHD-ers kost het heel veel moeite om zich ergens op te focussen. met een hyperfocus gaat het van een leien dakje, maar beiden kosten heel veel energie.

om weer op te laten kunnen veel ADHD-ers behoefte hebben aan rust, sommigen trekken zich terug van iedereen, anderen gaan de natuur in, weer anderen vinden hun rust in sport.
dit alles heeft te maken met de bekabeling (ADHD zelf dus) en niet met de mensen in de omgeving en ook niet de partner.

Het kan me voorstellen dat je hier je vraagtekens bij hebt, en het onzekerheid voor jou met zich meebrengt. als je vriend zegt dat het echt zijn bedrijf is waarvoor hij zich op volle kracht in moet zetten kan het voor hem vervelend zijn als jij steeds de vraag stelt of het niet iets is tussen jullie zelf.

hij kan het niet op een andere manier, hij roeit met de riemen die hij heeft. misschien dat je hem op zijn woord moet geloven, en vragen of je hem ergens bij kan helpen zodat deze periode (niet meer dan een moment opname) niet tussen jullie in gaat staan of zo beladen gaat worden dat het een impact gaat krijgen die helemaal niet nodig is.

misschien kan je aangeven dat je er onzeker van wordt bevestiging hoeft niet altijd naar mijn idee, dat zit m niet in woorden maar in daden, wederzijds vertrouwen en begrip voor elkaar.
misschien dat je af kan spreken om een vaste dag/periode er helemaal bent voor elkaar. dan krijg jij de bevestiging dat het nog snor zit tussen jullie, en kan je vriend ook de boel even van zich af zetten (hier hebben ADHD-ers ook weleens moeite mee namelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luna400
13 jaar geleden
ja dat ik blijf vragen zal zeker niet tengoede zijn .maar we kennen elkaar net een paar maanden en ik heb me wel al verdiept in adhd ,maar dit hoord er ook bij zeg hij ,we wonen een uur uit elkaar ,en heeft 24uurs service ,en nu heel druk is en hij tot heel laat bezig is ,en dat hij nog een bedrijf moet beeindigen ,door financieen ,ik praat mischien heel open hier over ,maar ik wil hem niet verliezen hier door daarom mijn vraag hoe ik dit het beste kan opvangen het enigiste contact is nu tel dus weinig daden alleen woorden ,vertrouwen is er wel .maar mischien dat hij mij nu ff er niet bij kan gebruiken als hij in zn hyperfocus zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf ADHD-er met overwegend ADD dus snap je vriend wel, maar kan jou kant ook heel goed begrijpen. is het echt 24/7 dat hij paraat staat voor zijn werk of is er ook nog iets tijd over. net wat ik al zei, misschien kan je hem helpen, of gewoon in het weekend voor wat ontspanning zorgen kleine momentjes tussendoor ook al is ie aan het werk, of andere dingen uit handen neemt?
luna400
13 jaar geleden
ik krijg inderdaad weinig te horen over hoe ik er mee om kan gaan.ik zal proberen kort uit te leggen ,hij is eigenaar van ontstoppings bedrijf ,hij werk zelf ook mee nu het beter weer word en de campins vol lopen is het echt hard werken ,om het weekend heeft hij storing dienst ,mijn grote angst is dat ik iets verkeerd doe of zeg .ik heb hem al 4dagen niet gezien anders iedere avond ,hij deed sms dat hij zich zorgen maak of ik die werk uren wel aan kan,ik probeer hem te overtuigen dat het mij lukt ,wat moet ik doen niet meer bellen smsen?of juist wel aub reacties advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom ben je bang dat je wat verkeerd doet of zegt? jij bent jij en hij is hij, je bent niet hetzelfde maar neem aan dat dingen bestpreekbaar zijn.
niets laten horen zal vreemd zijn. je hoeft niet altijd elkaar up to date te houden, maar je kan bv ook een sms doen dat je van hem houdt. als je weer wat tijd voor elkaar hebt kan je zeggen dat je onzeker word van het feit dat ie niet sms't. als het komt door de drukte (een ADHDér kost het veel meer energie dan bij anderen) kan hij het gevoel hebben om gewoon ff niets te hoeven dus ook niet te sms'en. dit staat los van jou, en wat je bent en betekend voor hem, het is gewoon echt een adhd ding. als hij zegt dat het niets met jou te maken heeft vertrouw er dan ook echt op dat hij de waarheid spreekt en accepteer dat dit een deel is van de gebruiksaanwijzing van de adhd'er.
luna400
13 jaar geleden
de bom is gebarsten bij hem maandag hij zei dat t niet werkte en weg was hij met zijn spullen de dag erna had hij al spijt en kon niet begrijpen waarom hij dat deed ,we gaan praten kijken of we verder kunnen
luna400
13 jaar geleden
hij heeft weer al contact opgenomen ,dt hij niet weet wat heb bezielde en wil verder met mij.die dag dat hij ontplofte was toen hij met een groot project bezig was en zich daar op concentreerde ,en was aan het smsen steeds waar hij was hij voelde zich in het nauw gedreven ,net of ik hem wantrouwde ,dat was net de druppel