Hoe verminder ik subtiel het contact met een goede vriend?

Ik ga al een poosje om met een vriend die ik al jaren ken, alleen gaan we nu veelvoudig met elkaar om. Nu denk ik dat ik hem zie zitten, maar wegens redenen weet ik dat het voor hem gewoon vriendschappelijk is bedoeld. Ik vind dit best pijnlijk en wil afstand van hem nemen, maar hij praat iedere dag met me op whatsapp, en ik zie hem iedere dag. Ik wil subtiel het contact verminderen maar ik weet niet hoé want hij begint altijd de gesprekken. Hoe sluit ik het goed af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Tegen een goede vriend kun je het maar op 1 manier vertellen. Wees eerlijk tegen hem, vertel hem over je gevoelens en dat de reden is dat je minder contact met hem wil. Dit omdat hij dan weet waar hij aan toe is en de kans krijgt samen met jou afspraken hierover te maken, en/of je te vertellen hoe hij hier over denkt.
Tegenover een goede vriend verzin je geen smoesjes, maar ben je eerlijk. Je vriend heeft dan ook het recht eerlijk tegen jou te zijn. Praat met hem, maar luister ook echt naar elkaar. Als je dat doet, dan zal hij je begrijpen en je ruimte geven. Doe dit mondeling, face to face, dan ben je het meest duidelijk en kun je eerlijk zijn. Emoties mogen hierbij, daar ben je vrienden voor.
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens! Zo loop je ook niet het gevaar dat je je vriend kwetst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, inderdaad zal je je vriend hier ook minder mee kwetsen, dan dat je zou doen met 1 of ander slap excuus.
Crea heeft gelijk, tegen vrienden ben je eerlijk! Als het een echte goede vriend is dan snapt hij dit.

Als jij dit zelf eng vindt, zeg dan dat je ''bang'' bent dat je gevoelens begint te krijgen en even wat afstand wil.