Is goede vriendschap evenveel waard als liefde?

ik heb een meisje om verkering gevraagd en ze zei nee maar we blijven wel goede vrienden want we kennen elkaar al best lang maar is dit evenveel waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Natuurlijk is dit veel waard , en je moet dit ook koesteren ! Maar ik denk dat jij ook verliefdheid erbij zult houden. Je hebt het gevraagd , en zij nee maar denkt daar wel over na , en mogelijk krijgt het nog eens een verrassende wending !! Een goede vriendschap kan uit eindelijk nog uitgroeien tot ware liefde voor elkaar, jij hebt de eerste zet gemaakt ! Succes .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, liefde is net een heel (veel)klein beetje meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, en geloof haar niet, dat zegt ze alleen om het leed te verzachten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, als je al heel lang vrieden bent kan dat ook overgaan in liefde. er hoeft niet veel te veranderen. maar dat kan wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is dat( bijna) zo,maar in jouw geval,wordt je met een kluitje(zeg maar kluit) in het riet gestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goede vriend is goud waard en daar moet je zuinig op zijn

en ik denk dat je appels met peren vergelijkt

liefde en vriendschap

maar allebij veel waard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriedschap kan waardevoller zijn dan de liefde.
Een goede liefde kan waardevoller zijn, dan vriendschap.
Het kan dus alle kanten op, voor jou nu een uitdaging er goed mee om te gaan, ook al krijg je, je zin niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij nog geen verkering met dit meisje hebt gehad, maar wel een goede vriendschap met haar hebt, is het alleen maar fijn dat ze zo eerlijk tegen je is geweest. Want dan kun je gewoon als vrienden verder, behalve natuurlijk als jij echt helemaal smoorverliefd op haar bent. Dan is het beter om een tijdje uit haar buurt te blijven tot je verliefdheid over is.

Of het even veel waard is? Ik denk dat je méér hebt aan iemand waar je vrienden mee bent, dan aan iemand waar je een paar keer leuk mee uitgaat, een beetje mee vrijt en dan met een hoop ruzie uit elkaar gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een goede, hechte vriendschap is voor mijn gevoel ook sprake van liefde. En dat is bijzonder veel waard. Wanneer je om mensen geeft, ben je bereid om dingen als vreugde en verdriet met ze te delen en in sommige gevallen is dat bijna levenslang.
Verliefdheid is iets heel anders. Op het moment dat je verliefd bent, denk je dat er helemaal niets belangrijker is in het leven. Alles draait erom en je bent in staat alles en iedereen te laten vallen, om gevolg aan je verliefdheid te geven.
Je kunt je niet voorstellen dat die verliefdheid ooit over zal gaan.
Maar hoe heftig ook, dit soort ' liefde ' kan behoorlijk snel weer overgaan. En , omdat de meeste mensen vaker verliefd zijn dan trouwen, of een duurzame relatie houden, loopt het lang niet altijd uit op een waardevolle, langdurige relatie waar sprake van liefde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte vriendschap IS liefde.

Je verwart vriendschap met sex.
Wanneer je een vriend hebt (zonder sex) en die heb je bv voor het leven, dan is dat pure liefde.
Misschien zelfs wel puurder en eerlijker dan de liefde met iemand waar je wel sex mee hebt.

Mijn beste vriend ken ik nu meer dan 30 jaar, en wij houden onvoorwaardelijk van elkaar. Er is nooit sex geweest, maar ik zou altijd voor hem kiezen.
Dat is liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Als je dat zelf ook zou vinden zou je het je niet afvragen. Het heeft misschien tijd nodig om te weten of zij als goede vriendin ook waardevol is voor jou. Als het klikt is het wel bijzonder, want dat komt niet vaak ik je leven voor. Als je normaal tegen elkaar blijft doen dan heb je daar op lange termijn meer aan.
13 jaar geleden
"Beste vrienden" kan levenslang duren , en jezelf en de ander diep geluk geven . Het is "anders " dan liefde , maar zeker niet minder goed.

Het mooie is dat "diepe vriendschap " veel minder "moeilijke kanten "heeft dan een relatie kan hebben. Een relatie is in mijn ogen toch wel veel aanpassen aan de ander , je zorgen maken of het nog wel net zo mooi is als vroeger, en het geeft een voedingsbodem aan minder mooie gevoelens als jaloezie en bezitterigheid.

Zo niet de diepe vriendschap. Je respecteert elkaar en elkaars keuzes en "niets moet , alles mag". Het is heerlijk om elkaar in vrijheid te ontmoeten en elkaar te vertellen over van alles en nog wat, leuke dingen te doen en te genieten van het leven.

En zelfs een vlindertje op zijn tijd in je buik kan voorkomen ! Laat hem dan lekker rondfladderen...