Ik denk dat wanneer je vet veel van iemand houdt,en die persoon óók van jou,dan denk ik ----onvoorziene gebeurtenissen dáárgelaten--- dat dat wel mogelijk is.

Wederzijds vertrouwen is vind ik,héél belangrijk om van elkaar te (kunnen) blijven houden,weet je.

Er moet óók zoiets als een "warme vonk" blijven bestaan tussen beide personen.

En wanneer je je relatie interessant blijft houden (leuke dingen blijven doen,nieuwe dingen waar je allebei achter staat) én tegelijk álle tegenslagen en moeilijkheden met elkaar blijft delen en de één er niet voor wegloopt ,zeg maar, dan kan volgens mij een relatie een héél leven lang standhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja natuurlijk kan dat, ik ken genoeg mensen die al tig jaren samen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mij niet gelukt, maar ik zie toch diverse voorbeelden dat het wel kan.

Ik beweer overigens niet dat die nooit ruzie zullen hebben... maar zonder elkaar kunnen ze ook niet. Echt houden van dus!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 het komt ook op geven en nemen aan.
Mwah... ik ken niemand in het echte leven of in de geschiedenis die louter met het eerste vriendje/vriendinnetje om is gegaan in de vorm van een liefdesrelatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige mensen trouwen wel met de eerste jeugdvriend, maar in de tussentijd hebben ze ook een relatie gehad met iemand anders. Dus dan geldt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan, als je elkaar liefhebt en elkaar geen pijn doet en respecteert kan dat zeker..
na 30 jaar houd ik nog net zoveel van mijn man als de eerste dag dat ik hem zag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Mijn dame en ik kennen elkaar nu 56 jaar,waarvan 50 jaar getrouwd en ik zou geen andere partner willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt wel te kunnen.
Van een heleboel relaties die ik zie vraag ik mijzelf af of die niet kunstmatig in stand worden gehouden (omwille van de kinderen,de zaak of "scheiden dat doen ons soort mensen niet")

De keren dat ik het zie is wel heel vertederend en bewonderingwaardig.

Dus maak wel verschil tusen stellen die bij elkaar blijven omdat ze vrijwillig samen zijn,
Of omdat ze de stap om te scheiden niet durven of willen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voortdurend met je geslachtsdelen denkt, of zodra de eerste spanning er af is op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging en eeuwig het gevoel van verliefd zijn wilt vasthouden, wordt het niks. Met geen enkele relatie trouwens.

Maar als je accepteert dat relaties een keuze zijn waarin verschillende fasen voorkomen waarin je steeds op zoek moet naar elkaar en je samen verder groeit en ontwikkelt, dan is een enkel leven eigenlijk zelfs tekort. Natuurlijk springen op een gegeven moment de vonken er niet meer dagelijks vanaf, maar daar staat tegenover dat je steeds meer samen een elkaar aanvullende eenheid vormt, waarin het heerlijk toeven is. En daar kan geen verliefdheid, hoe heftig ook, tegenop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord baseer ik op onze eigen situatie en luidt dan ook volmondig: JA

Mijn echtgenote en ik leerden elkaar kennen dd 4-9-65 en we zijn sedertdien vrijwel onafscheidelijk geweest.

Het zat ons niet altijd mee, maar door onze grote wederzijdse liefde alsmede het groot wederzijds respect groeiden we eerder..nòg meer nader tot elkaar dan uit elkaar.

Zoals ik zojuist al aangaf luidt mijn antwoord: JA, omdat we nog altijd, ook na bijna veerenveertig jaar huwelijk, heel veel van elkaar houden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Mijn oma bijv. houdt al sinds haar 15e van dezelfde man, namelijk mijn opa. Ze zijn 45 jaar getrouwd en nog steeds heel gelukkig samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders en broers en zusters?