Hallo, Ik zit in de derde klas van het VWO en moet dus profiel kiezen. Ik weet alleen nog niet of ik economie wel of niet als keuzevak moet kiezen.

Is het handig/nuttig om economie erbij te nemen.
Als ik economie niet kies, zijn er dan bepaalde studies waarvoor ik me niet mag aanmelden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor van klasgenoten dat economie heel moeilijk is. Daar moet je rekening mee houden... Ik weet niet hoe slim jij bent. Ik heb zelf geen economie gekozen omdat ik het geen boeiend vak vind...
Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf economie zo snel mogelijk laten vallen (alweer ruim 10 jr geleden) en heb daar achteraf veel spijt van gehad. In veel studies komt het terug, en daarnaast denk ik dat je er veel profijt van gaat hebben, ongeacht wat je vervolgstudie gaat zijn. Dus als je er niet heel slecht in bent zou ik zeggen: "go for it!"

Antwoorden (2)

Hallo,
Ik heb zelf natuur & gezondheid met economie als keuzevak. Zo kan ik altijd nog van richting veranderen als ik toch niet de gezondheid in ga. Tevens krijg je inzicht in financiële onderwerpen, dit kan misschien later helpen met financiële dingen, bijvoorbeeld belastingtarieven of rente enz. enz. Ik raad het je wel aan. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N&G met economie en wiskunde a of b met natuurkunde, is een pakket met de meeste uitgangen. Ik zou het kiezen